سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون طرح و برنامه وزارت صمت مطرح کرد:

نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای تعطیل/واحد تولیدی دارای بازار صادراتی در اولویت وام‌دهی قرار دارد

زرندی گفت: احیای واحدهای صنعتی تعطیل از اولویت های وزارت صمت بوده که مهمترین مشکل آنها کمبود نقدینگی است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام و احیای واحدهای راکد تصریح کرد: وزارت صمت ۷ محور برنامه و چهل پروژه صنعتی به منظور بهره وری سرمایه  و توسعه تولید داخل دارد. باید ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و ظرفیت های نیمه تمام را به چرخه تولید بازگردانیم.

او با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مجدد واحد های تعطیل گفت: واحدهای تعطیل در هر استان به تفکیک شناسایی شده و مشکلات آنها بررسی شده است. بسیاری از واحد‌ها مشکل مدیریتی دارند، اما مشکل خود را کمبود نقدینگی عنوان می‌کنند که مهمترین چالش پیش روی تولید است. 

زرندی افزود: کمبود نقدینگی، فقدان بازار، اختلافات حقوقی شرکا ،تامین مواد اولیه و ماشین آلات از جمله مشکلات واحدهای تعطیل شده به شمار می رود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: ۹ هزار و ۸۲۱ واحد صنعتی تعطیل در کشور وجود دارد که بسیاری از صاحبان واحد‌های تعطیل یا نیمه تعطیل مشکلات نقدینگی، مدیریتی یا فقدان بازار فروش را مطرح می‌کنند.

این مقام مسئول گفت:طرح احیای واحدهای راکد را از سال گذشته شروع کردیم که در این مدت هزار واحد از واحدهای تولیدی تعطیل کاسته شده است . نباید بگذاریم سرمایه های کشور در جایی بدون استفاده حبس بشود.

زرندی گفت: پیشنهاد ما به سرمایه گذاران و تولید کنندگان جدید راه اندازی واحد‌های تعطیل است.

او با بیان اینکه واحد‌های تولیدی ارزآور در اولویت حمایت دولت قرار دارد، گفت: ما از واحدی حمایت می‌کنیم که بازار فروش دارد.نقدینگی را می‌توان تامین کرد، اما محصولی که بازار ندارد در منجلابی فرورفته است و هر روز به مشکلات آن اضافه می‌شود.

زرندی گفت: واحد تولیدی که بازار فروش و به خصوص بازار صادراتی داشته باشد در اولویت وام دهی ما قرار دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در خصوص برنامه وزارتخانه برای راه‌اندازی واحدهای تعطیل طی امسال گفت: امسال برنامه ریزی شده ۷۰۰ مورد واحد‌ صنعتی تعطیل با سرمایه گذار جدید به چرخه تولید بازگردد و  ۱۵۰۰ واحد هم با مالکین قبلی راه‌اندازی مجدد شود.

وی گفت: در کشور ۷۱ هزار و ۲۰۰ جواز تاسیس واحد‌های صنعتی صادر شده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد با ۶۰ درصد پیشرفت هستند و در اولویت حمایت برای راه اندازی هرچه سریع تر قرار دارند.

زرندی به دو نوع تقسیم بندی صنعت پیشران و اشباع برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: ۹ صنعت پیشران در اولویت  حمایت قرار دارند. باید سرمایه گذاران جدید به سمت سرمایه گذاری در واحدهای پیشران هدایت شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.