سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل کتابخانه های اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی اردبیل از اول تیرماه بازگشایی می‌شود

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اول تیرماه بازگشایی می‌شود.

پروانه رضاقلیزاده، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از فردا اول تیر ماه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به روی علاقه‌مندان به کتاب و کتاب خوانی باز است.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی یک سری مقررات لازم برای رعایت مسائل بهداشتی کتابخانه‌ها انجام می‌شود که اعضای کتابخانه‌ها برای استفاده از سالن‌های مطالعه حضور پیدا می‌کنند و کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به فاصله گذاری اجتماعی با تعداد محدود تری نسبت به قبل ارائه خدمات خواهند داد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: سیستم ارائه خدمات باز کتابخانه‌ای به صورت بسته خواهد بود و از ورود اعضا به بخش قفسه‌های کتابخانه‌ها خودداری خواهد شد و درخواست کتاب از طریق کتابدار بخش انجام می‌شود.

رضاقلیزاده با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بحث بازگشایی کتابخانه‌ها مد نظر بوده است افزود: تمامی تمدید کارت‌های اعضای کتابخانه‌ها تا ۴ ماه به صورت خودکار تمدید خواهد شد که برای تمدید کارت کتابخانه‌ها نیازی به مراجعه کتابخانه‌ها نیست.

او از کاهش حضور اعضا در کتابخانه‌ها خبر داد و بیان کرد: جریمه‌ای برای دیرکرد کتاب نخواهیم داشت و تا یک ماه فرصت دارند کتابی را که امانت گرفته شده است به کتابخانه‌ها تحویل دهند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش نشریات و نابینایان تا زمان عادی شدن وضعیت تعطیل می‌باشد و کلیه برنامه‌های فرهنگی تعطیل بوده و سعی می‌کنیم با استفاده ار فضای مجازی به ارائه برنامه‌های فرهنگی بپردازیم.

رضاقلیزاده تصریح کرد: از روز اول تیرماه با بازگشایی کلیه کتابخانه‌های استان انتظار داریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و دستکش به کتابخانه‌ها مراجعه کنند.

او اظهار داشت: ساعت شروع کتابخانه‌ها در سراسر استان اردبیل از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.