سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

برای بیماران کرونایی کمبود تخت نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی برای بیماران کرونایی به اندازه کافی در استان موجود بوده و کمبودی تا این لحظه نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس استان کرمان گفت: استان کرمان در حال طی کردن پیک بیماری کووید ۱۹ است به طوری که در حال صعود هستیم، اما هنوز به پیک این بیماری نرسیده‌ایم.

 

او با اشاره به تحت‌های بیمارستانی اختصاصی برای بیماران کرونایی در استان کرمان افزود: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی برای بیماران کرونایی به اندازه کافی در استان موجود بوده و کمبودی تا این لحظه نداریم.

رشیدی نژاد تصریح کرد: بیمارستان افضلی‌پور به عنوان بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان کرمان و بیمارستان پیامبر اعظم (س) نیز به عنوان پشتیبان این بیمارستان تعیین شده است و به ناچار اگر ظرفیت تحت‌های این دو بیمارستان به‌گونه‌ای شود که جوابگوی نیاز بیماران کرونایی نباشد، مجبوریم از ظرفیت سایر بیمارستان‌های استان و شهر کرمان استفاده کنیم.

 

او بیان داشت: انتظار می‌رود بیمارستان‌هایی که پذیرش بیمار کرونایی را داشته اند، تا مرحله نهایی درمان این بیماران در همان بیمارستان خدمات بگیرند و در صورتی که توان خدمت به بیمار کرونایی را ندارند به بیمارستان‌های دیگر منتقل کنند، اما باتوجه به اینکه ورودی پذیرش بیماران کرونایی بیمارستان افضلی‌پور زیاد است لذا بیمارستان‌ها سعی کنند این بیماران را منتقل نکنند.

محمد صادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل هنر‌های نمایشی و اجرای کنسرت موسیقی از ابتدای تیرماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با ظرفیت یک سوم آغاز می‌شود.

 

او افزود: تمام دانشگاه‌های استان باید امتحانات پایان ترم خود را به صورت مجازی برگزار کنند و با توجه به نگرانی خانواده ها، امتحانات دانشگاه علمی کاربردی نیز باید به صورت مجازی برگزار شود.

بصیری تصریح کرد: ویژه برنامه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با عنوان "یاد یاران" در تاریح هفتم تیر با حضور تعداد محدودی از قضات و مدیران فرهنگی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: دیدار مرحله سوم فینال فوتسال لیگ برتر کشور بین تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر و با حداقل نفرات تیم‌ها در کرمان برگزار می‌شود.

او با اشاره به تردد و تجمع مردم به نقاط ییلاقی استان در روز‌های تعطیل بیان داشت: دهیاران و نیرو‌های محلی ذیربط برای جلوگیری از شیوع کرونا بر رفت و آمد‌ها در این مناطق نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.