سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معترضان در پورتلند مجسمه بنیانگذار آمریکا را واژگون کردند

معترضان به نژادپرستی در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا مجسمه بنیانگذار و اولین رئیس‌جمهور این کشور را واژگون کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، معترضان خشمگین در پورتلند ایالت اورگان آمریکا روز جمعه مجسمه جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور تاریخ مدرن این کشور را به زیر کشیدند.

چندی پیش نیز مردم معترض به قتل یک سیاه پوست به نام جورج فلوید که از سوی ماموران پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا کشته شد، مجسمه جورج واشنگتن را در نزدیکی کاخ سفید در شهری که به نام او نامگذاری شده است، سرنگون کردند.

از زمان آغاز تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا ده‌ها مجسمه از نماد‌های برده داری در این کشور در اعتراض به نژادپرستی نهادینه در آمریکا واژگون شدند. معترضان هفته گذشته نیز مجسمه یکی از رهبران کنفدراسیون در قرن هجدهم در ریچموند ایالت ویرجینیا سرنگون کردند. همچنین در رسانه‌های اجتماعی فیلم‌هایی از به زیر کشیده شدن مجسمه جفرسون دیویس، رئیس کنفدراسیون طرفدار برده داری در طول جنگ داخلی آمریکا منتشر شد.

چندی پیش معترضان آمریکایی در ادامه موج اعتراضات جنبش ضد بی‌عدالتی در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا در آمریکا، مجسمه کریستوف کلمب، به اصطلاح کاشف قاره آمریکا، در پارک این شهر را هم پایین کشیده و آن را آتش زدند و سپس در دریاچه این پارک انداختند. پیش از آن هم معترضان در ریچموند مجسمه ویلیام کارتر ویکهام، یکی از ژنرال‌های آمریکایی حامی برتری نژادی در دوران جنگ‌های داخلی آمریکا را به زیر کشیده بودند.

مجسمه جورج واشنگتن در حالی به زیر کشیده شد که از او به عنوان  بنیانگذار و اولین رئیس جمهور ‎آمریکا یاد می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
اینا همه کار جواد جوادیه
ناشناس
۱۴:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
میگم خوب شد جواد جوادی نرفت پورتلند