سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دانشگاه بدنسازی در استان اصفهان

دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان از افتتاح دانشگاه علمی کاربردی بدنسازی در استان اصفهان خبر داد.

مجتبی محمدی دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طبق تصمیمی که داریم می‌خواهیم یک دانشگاه بدنسازی علمی کاربردی تاسیس کنیم که سرپرست محترم اداره کل هم اجازه این کاررا به ما دادند که انشالله در این چند سال این کار را انجام خواهیم داد.

او در رابطه با برگزاری کلاس‌های آموزشی اظهار کرد: ما ثبت نام کلاس فیتنس را انجام داده بودیم که به شرایط شیوع ویروس کرونا و قرنطینه برخورد کردیم و هنوز وزارت و فدراسیون به ما دستور برگزاری ندادند که فکر می‌کنم تا یک هفته  آینده این مشکل حل شود و ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم کلاس‌های عقب مانده را برگزار کنیم و از آنجایی که ما یکسال عقب افتاده ایم ثبت نام جدیدی نخواهیم داشت.

دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان افزود: ما در حال حاضر با دانشگاه‌های کاشان-نجف آیاد و سما خوراسگان همکاری داریم و کلاس مربیگری برگزار کردیم و برای افرادی که قبول می‌شوند کارت مربیگری صادر می‌کنیم و طبق خبر‌هایی که دارم افرادی که از فدراسیون ما کارت مربیگری می‌گیرند با همین کارت در رشته تربیت بدنی ۲ تا ۴ واحد برایشان پاس می‌شود.

مجتبی محمدی گفت: تاریخ بازگشایی باشگاه‌های بدنسازی حدودا از دو هفته گذشته بود که مسولان باشگاه‌ها با مراجعه به هیات پزشکی ورزشی استان با دادن تعهدات بهداشتی مجاز به بازگشایی باشگاه‌ها خود می‌بودند و مدیر کل محترم نیز با نامه ایی که زدند بازگشایی را اعلام کردند. ظرفیت باشگاه‌ها باید کمتر شود فاصله دستگاه‌ها تا حدود ۲ متر افزایش یابد. هر ۳ ساعت یکبار ضد عفونی انجام شود و ورزشکاران در اکثر باشگاه‌ها مجبور به استفاده از ماسک می‌باشند.

او افزود: باشگاه‌هایی به خاطر تعطیلی این چند ماهه که حتی پول اجاره و حقوق پرسنل خودرا نمیتوانستند پرداخت کنند مجبور به تعطیلی شدند و حتی تعدادی باشگاه در شهر‌های مختلف بودند بعد از این ایام باشگاه خود را افتتاح کردند. ولی الان هم مردم اکثرا میترسند به باشگاه‌ها برای ورزش کردن مراجعه کنند.

دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان در خصوص افزایش شهریه باشگاه‌های بدنسازی بیان کرد: باشگاه‌ها معمولا خصوصی هستند که البته اداره کل یک نرخ مصوبی تعیین می‌کند که این کارشناسی نرخ خیلی دقیق نیست. باشگاه‌ها با توجه به هزینه ایی که می‌کنند و اجاره مکانی که دارند مجبورند هزینه‌های خود را کمی بالا‌تر بگیرند که برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد هرچند باشگاه‌هایی نیز هستند پایین‌تر از نرخ مصوب شهریه می‌گیرند.

مجتبی محمدی در ارتباط با برگزاری مسابقات اظهار کرد: معمولا اوایل سال تقویم سالیانه از طرف فدراسیون برای ما صادر می‌شود که طبق آن برنامه هایمان را تنظیم کنیم، ولی تا به الان تقویمی صادر نشده است و ما بلاتکلیف هستیم. حتی هنوز دستور برگزاری مسابقات هم از سوی وزارت صادر نشده که احتمالا تا یکی دو هفته آینده دستور برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران صادر شود. با اینکه در مسابقاتمان این شرایط تاثیر میگذارد مجبوریم به خاطر اینکه ورزشکاران در بحث قهرمانی ضعیف نشوند به کارمان ادامه دهیم.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.