سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پسنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اثری از مفقودان شناور بهبهان در آب‌های کویت یافت نشد

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر گفت: پس از عملیات گسترده جستجو، اثری از مفقودان شناور بهبهان در آب‌های کویت پیدا نشد.

نادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت جستجوی مفقودان شناور بهبهان گفت: عملیات مشترک دریایی و هوایی جستجوی مفقودان در آب‌های کشور کویت پس از هماهنگی های سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در صبح پنجشنبه با مشارکت شناور تخصصی ناجی ۴ سازمان بنادر و دریانوردی و دو شناور و یک هلیکوپتر از سوی کشور کویت مطابق با طرح های استاندارد جستجوی ترکیبی هوا و دریا در منطقه تعیین شده در آب‌های کشور کویت بصورت کامل و تخصصی انجام شد، اما متاسفانه اثری از مفقودان نبود.

او ادامه داد: همچنین شناور ناجی پس از اتمام عملیات مشترک و در مسیر برگشت به ایستگاه در آب‌های داخلی کشورمان تا ظهر همانروز جستجوی دریایی را ادامه داد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر اظهار کرد: اگرچه متاسفانه قادر به یافتن اثری از مفقودان نشدیم اما این سطح از همکاری های دو کشور دوست، ایران و کویت نشان از اهمیت هر دو کشور به جان و ایمنی دریانوردان با هر ملیتی دارد.

گفتنی است روز گذشته پسنده اعلام کرد:عملیات تجسس مشترک هوایی و دریایی ایران و کویت، پیرو مفقود شدن دو نفر از خدمه کشتی بهبهان در حوالی کانال خور عبدالله عراق، انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه عملیات یاد شده در راستای حفظ کرامت انسانی و تلاش برای ارتقای ایمنی جان دریانوردان، است، تصریح کرد:  از آنجا که طبق مدل سازی رایانه ای احتمال ورود مفقودین شناور در آب تحت تاثیر جریانات دریایی و باد و امواج به آب‌های کویت وجود داشت از صبح پنجشنبه عملیات مشترک هوایی و دریایی دو کشور ایران و کویت انجام گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان بنادر ، بندر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.