سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شدیداللحن بی‌سابقه امارات از خلیفه حفتر در لیبی

وزیر مشاور در امور خارجه امارات برای اولین بار از فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به علت انجام اقدامات یک‌جانبه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در نشست مجازی موسسه «خاورمیانه» در واشنگتن از اقدامات یک جانبه خلیفه حفتر در لیبی انتقاد کرد.

وی گفت: برخی از دوستان ما تصمیم‌های فردی و یکجانبه می‌گیرند؛ این موضوع را در شورای انتقالی جنوب در یمن و همچنین در ارتباط با ژنرال حفتر در لیبی می‌بینیم.

قرقاش افزود: در بسیاری موارد ثابت شده است که این گونه تصمیم گیری یک جانبه اشتباه است و باعث می‌شود نتوانی تسلط یا مشورتی که می‌خواهی به دوستانت بدهی را به خوبی انجام دهی.

وی اعلام کرد: امارات از ابتکار عمل مصر و رئیس پارلمان لیبی برای آتش‌بس در طرابلس حمایت می‌کند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات همچنین به انتقاد از ترکیه پرداخت و گفت: آن چیزی که ترکیه متوجه آن نیست، این است که با تسلط بر ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر بحران لیبی پایان نمی‌یابد و ترکیه اکنون تنها کشوری است که با توقف فوری درگیری‌ها مخالف است و درگیری‌های شهر سرت لیبی مشکلات بسیاری برای آنکارا به دنبال خواهد داشت.

نیرو‌های فائز السراج در هفته‌های اخیر موفق شده‌اند نیرو‌های خلیفه حفتر را که از حمایت روسیه، مصر و امارات متحده عربی برخوردارند به عقب برانند و مناطقی را دوباره پس بگیرند.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در این کشور آفریقای شمالی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.