سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندانی شدن یک تحلیلگر آمریکایی به دلیل درز اطلاعات محرمانه

یک قاضی فدرال یک تحلیلگر سابق ضدتروریسم آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا را به دلیل درز اطلاعات به زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک قاضی فدرال روز پنجشنبه یک تحلیلگر سابق ضدتروریسم آژانس اطلاعات دفاعی این کشور را به جرم درز اطلاعات محرمانه درباره تسلیحات یک کشور خارجی به دو خبرنگار، به دو سال و نیم حبس محکوم کرد.

این حکم پس از آن صادر شد که هنری کایل فِرس که ۳۱ سال دارد، ماه فوریه یک مورد اتهام انتقال عامدانه اطلاعات دفاع ملی فوق محرمانه را پذیرفت؛ اتهامی که حداکثر مجازات آن ۱۰ سال حبس است.

فرس ماه اکتبر در ارتباط با این اتهامات دستگیر شد. اسناد دادگاه نشان می‌دهد اطلاعاتی که فرس در اختیار خبرنگاران قرار داد در دستکم هشت خبر متفاوت که براساس پنج گزارش اطلاعاتی جداگانه بود، منتشر شد.

این اسناد حاکی از آن است دو خبرنگاری که فرس در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اطلاعات را به آن‌ها ارائه کرد همکار بوده اند. وزارت دادگستری هرگز به طور مستقیم این خبرنگاران یا رسانه‌های آن‌ها را معرفی نکرده است. با این حال، پیام‌های توییتری که در اسناد دادگاه مورد استناد قرار گرفته است، نشان می‌دهد این افراد برای "ان بی سی" و "سی ان بی سی" کار می‌کردند که متعلق به شرکت "کامکست" هستند.

حکم محکومیتی که توسط قاضی ویرجینیا صادر شد بسیار کمتر از نه سال حبسی بود که دولت درخواست کرده بود، ولی اندکی بیش از یک سال و یک روز حبس بود که وکلای فرس درخواست کرده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.