سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار مبتلایان به کرونا در بوشهر به ۴ هزار نفر رسید/ ۹۰ نفر در بیمارستان بستری هستند

در حالی که چند روزی است آمار روزانه مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اعلام نمی‌شود، امروز دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان در وضعیت خود عدد مبتلایان را چهار هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، چند روزی است آمار روزانه مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اعلام نمی‌شود و فقط آمار بیماران بستری گفته می‌شود.

اما امروز، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر در وضعیت خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: امروز تست کرونای مثبت استان به چهار هزار نفر رسید؛ نکته‌ای که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

این عدد یعنی اینکه از ۲۰ خرداد که تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر دو هزار و ۱۰۰ نفر اعلام شده بود، تا کنون یعنی در ۹ روز تعداد مبتلایان به کرونا بیش از ۹۰ درصد یا ۱.۹ برابر افزایش یافته است.

تعداد فوتی‌ها نیز در آن تاریخ ۲۴ نفر بود که حالا با افزایش ۶۶ درصدی به ۴۰ نفر رسیده و تعداد بستری شدگان هم از ۳۳ نفر با افزایش ۲.۷ برابری به ۹۰ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید:


در همین حال آمارهای دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نشان می‌دهد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

به گفته کشمیری،  در همین مدت، ۱۷ مورد از موارد بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

او با اشاره به افزایش ۲ مورد مبتلای جدید بستری در بخش‌های مراقبت ویژه، افزود: ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: ۹۰ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

کشمیری با بیان اینکه ۲۱۶ نفر بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ هزار و ۹۹۳ بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند که سه هزار و ۱۵۹ نفرشان در بیمارستان‌های استان بستری‌شدند و از این تعداد، دو هزار ۹۳۷ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند، افزود: امروز یک خانم ۵۸ ساله ساکن شهرستان بوشهر با سابقه بیماری زمینه‌ای، فوت کرد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با تأکید دوباره بر ضرورت استفاده هم استانی‌ها از ماسک، بیان کرد: مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا ماسک است ‏و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر انتقال ویروس بیش از ۷۰ درصد است. ‏

کشمیری تاکید کرد: اگر فرد سالم ماسک بزند، ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ ‏درصد کاهش می‌یابد و این در حالی است که اگر فرد بیمار و سالم هر دو از ماسک استفاده کنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد ‏کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز بوشهر را در کنار خوزستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و هرمزگان استان‌های در وضعیت قرمز اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بازار راتعطیل کنید، قرنتینه را شروع کنید
ناشناس
۰۲:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
بازار تعطیل شه شما میاین خرج مردمو بدید؟ مردم باید احتیاط کنن