سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه پاکستان و روسیه درباره تحولات افغانستان

وزرای خارجه پاکستان و روسیه به صورت تلفنی درباره تحولات مثبت اخیر در افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به صورت تلفنی درباره تحولات مثبت اخیر در افغانستان گفتگو کرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای روسی خود، ضمن بررسی آخرین تحولات افغانستان گفت: پیشبرد گفتگوها میان گروه‌های داخلی، راهکار اصلی برای امنیت و ثبات افغانستان است.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت از فرآیند صلح افغانستان مطابق خواسته و رهبری مردم این کشور، افزود: پیشبرد مذاکرات میان گروه‌های افغان برای برقراری امنیت و ثبات در این کشور حائز اهمیت است.

وی با اشاره به آنچه که سهم مثبت پاکستان در توافق صلح دوحه میان آمریکا و طالبان خواند، گفت: گفتگوهای فراگیر در افغانستان تنها راه رسیدن به صلح است.

وزیران امور خارجه پاکستان و روسیه بر تداوم رایزنی‌های نزدیک دو جانبه به عنوان بخشی از تلاش‌های منطقه‌ای برای  حمایت از روند صلح افغانستان توافق کردند.

بحران کرونا، همکاری در مجامع چندجانبه‌ای، مسائل منطقه‌ای، ضرورت تسهیل در بدهی‌های کشورهای درحال توسعه، تنش‌های اسلام‌آباد-دهلی و اوضاع کشمیر از دیگر محورهای مذاکره میان قریشی و سرگئی لاوروف بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.