سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامتگاه‌های بومگردی منطقه نمونه گردشگری سردابه توسعه می‌یابد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: اقامتگاه‌های بومگردی منطقه نمونه گردشگری سردابه توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل در بازدید از منطقه نمونه گردشگری سردابه که به همراه دهیار سردابه انجام شد، گفت: با هدف بررسی مشکلات و تلاش برای رفع آنها با ارائه راهکارهای کاربردی و مناسب، بازدیدها از پروژه‌های مختلف در سطح شهرستان انجام می‌شود.

او با اشاره به برخی مشکلات در منطقه نمونه گردشگری سردابه افزود: راه دسترسی، بهداشت محیط، ساماندهی تابلوهای گردشگری اطلاع رسانی، روشنایی مسیر داخل روستا تا آبشار سردابه، تنظیف روستا، تکمیل زیرساخت‌ها و استفاده از نماسازی مناسب با مصالح بومی منطقه از جمله مسائل در این پروژه است که باید برای رفع آنها اقدامات اساسی و لازم انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: با بررسی مشکلات مقرر شد تا پیگیری مصوبات جلسه قبلی در حضور معاون محترم عمرانی شهرستان اردبیل انجام و نواقص و موانع در این مسیر برطرف شود.

شایقی تصریح کرد: بنیاد مسکن شهرستان نیز نسبت به تعیین تکلیف خانه‌هایی که به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند اقدام خواهد کرد و در کنار آن دهیاری نیز در خصوص تنظیف داخل روستا و بهداشت محیط اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

او در بازدید از اقامتگاه بومگردی منطقه بیان کرد: مجوز احداث این اقامتگاه توسط اداره کل میراث فرهنگی صادر شده که تلاش و جدیت بر افزایش تعداد این مجموعه‌ها جهت ارائه خدمات مطلوب در این منطقه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت:‌ با توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در سردابه هم روستاییان تشویق و هم سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش می‌یابد که نتیجه آن اقتصاد و معیشت مناسب و مطلوب روستاییان، اشتغالِ و مهاجرت معکوس خواهد بود.

شایقی افزود: در همین راستا در اسرع وقت کلاس آموزشی در ارتباط با بومگردی در منطقه نمونه گردشگری سردابه توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.