سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور زائران استاندار خراسان رضوی:

مراسم مذهبی باید مردمی برگزار شود

معاون امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: مراسم دینی و مذهبی از ابتدا تاکنون با محوریت مردم برگزار شده است و باید این مساله پر رنگ‌تر از گذشته ادامه یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی در نشست مشورتی با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان در خصوص مراسم پیاده‌روی زائران حضرت امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دبیرخانه دائمی زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر، باید پر رنگ کردن وجه مردمی و خودجوش اجرای مراسم دینی و مذهبی به خصوص برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر باشد.
 
او افزود: با توجه به گستردگی مراسم دینی و مذهبی و شوق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) حمایت از فعالیت‌های مردمی و تسهیل‌گری امور از مهم ترین اقدامات دبیرخانه دائمی زائران پیاده خواهد بود.
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: پارسال اقدامات خوبی در حوزه زائران پیاده انجام شد و حضور و مشارکت مردم در خدمت‌رسانی به زائران پیاده حضرت رضا (ع) بی‌نظیر بود و همه این اقدامات به یک منظور صورت می‌گیرد و آن ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) است.
 
براتی بیان کرد: ورود جدی و تاثیرگذار نهاد‌های فرهنگی و تهیه محتوا‌های فرهنگی در مسیر زائران پیاده و نیز زمان حضورشان در مشهد، جلوه‌های زیبایی از این حرکت عظیم را به نمایش خواهد گذاشت.
 
او تصریح کرد: تمامی اقدامات دبیرخانه از قبیل اسکان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تغذیه باید در کنار افزایش معرفت دینی زائران و گسترش فرهنگ رضوی صورت گیرد.
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: امسال همکاری و تعامل نهاد‌های فرهنگی با یکدیگر و شناسایی آسیب‌ها و تلاش در جهت رفع آنان می‌تواند ﺧﻸ‌ها و کاستی‌های فرهنگی سال‌های قبل را جبران کند.
 
براتی اظهار کرد: با توجه به فرصت اندکی که تا ایام پایانی ماه صفر داریم، ضروری است با برگزاری جلسات کارشناسی ملزومات فرهنگی آن ایام شناسایی و اعضای دبیرخانه ماموریت‌های خود را تعریف و اجرایی کنند.
 
او با اشاره به طرح مبدا به مبدا زائران پیاده، افزود: پیگیری اجرای این طرح در ایام پایانی ماه صفر به مدیریت هرچه بهتر و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران کمک شایانی خواهد کرد و دبیرخانه می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب ظرفیت‌های شهرستان‌ها را بررسی و بر اساس آن امکانات لازم را فراهم کند.
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حضور تمامی تشکل‌های مردمی و مذهبی که در حوزه زائران پیاده خدمت می‌کنند و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های آنان در پیشبرد اهداف دبیرخانه دائمی زائران پیاده بسیار موثر خواهد بود.
 
براتی بیان کرد: با توجه به این که هر سال شاهد افزایش حضور زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر هستیم، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی توسط دبیرخانه در کاهش مشکلات زائران پیاده تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.