سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنگام استفاده از ماسک، پوست نیاز به مراقبت دارد

متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: زمانی که از ماسک استفاده می‌کنیم باید با رعایت نکاتی به سلامت پوست هم توجه داشته باشیم.

دکتر فرشید درویش دماوندی، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: در این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک توصیه می‌شود تا بتوان احتمال انتقال بیماری را به دیگران کاهش داد؛ اما همین استفاده از ماسک توانسته مشکلاتی را برای پوست صورت افراد ایجاد کند. 

او  با بیان اینکه در وهله اول باید به این نکته توجه شود که ماسک حتما باید درست روی پوست صورت قرار گیرد و فشار  زیادی را وارد نکند، افزود: درست است که ماسک باید دهان و بینی را بپوشاند، اما اگر به درستی روی صورت گذاشته نشود و سبب ایجاد آثاری روی پوست شود، می‌تواند آسیب‌های پوستی فیزیکی را به دنبال داشته باشد.

 دکتر دماوندی بیان داشت: مصرف طولانی مدت از ماسک، عملا می‌تواند موجب زخم شدن پوست شود؛ بنابراین باید ماسک از خصوصیات فیزیکی مناسب برخوردار باشد و افرادی که از آن استفاده می‌کنند، بهتر است بین ۱ تا ۳ ساعت و متوسط هر دو ساعت یک بار جایی حضور داشته باشند که بتوانند ماسک را از روی صورت برداشته، پوست را تمیز کرده و مجددا از ماسک استفاده کنند تا فشار مداوم از روی پوست برداشته شود.

او با بیان اینکه موادی که در داخل ماسک‌ها استفاده می‌شود نیز مهم و تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: با توجه به استفاده بیشتر این روز‌ها از ماسک؛ اگر از مواد مناسب و استانداردی در آن استفاده نشود، می‌تواند موجب ایجاد آلرژی روی پوست شود که این مورد به خاطر ا لیاف و موادی هست که در داخل ماسک به کار رفته است.

متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: محیط مرطوبی که در زیر ماسک ایجاد می‌شود و کشیده شدن آن بر روی پوست موجب سایش شده که همین موضوع  موجب بروز عفونت‌هایی بر روی پوست صورت فرد می شود. 

او با بیان اینکه افرادی که پوست چرب دارند با مصرف ماسک دچار آکنه ناشی از ماسک می‌شوند، بیان داشت: استفاده از ماسک در این افراد، سبب بسته شدن منافذ چربی در پوست شده  که به این افراد توصیه می‌شود: قبل و بعد از استفاده، حتما صورتشان را با آب و صابون بشویند و اگر می‌توانند در محیط‌هایی قرار بگیرند و برای مدت زمانی ماسک خود را بردارند.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.