سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام پایه اولی‌ها با رعایت اصول بهداشتی در اهواز ادامه دارد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: روند ثبت نام دانش آموزان پایه اول با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از یکم خردادماه در این ناحیه آغاز شده، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در ناحیه یک این کلانشهر به کلاس اول بروند.

او با تاکید بر تکریم و حرمت گذاری به اولیا در زمان ثبت نام افزود: بر همین اساس در مدارس دولتی آزمون، مصاحبه، دریافت وجه و ... در زمان ثبت نام ممنوع بوده و ثبت نام این مدارس می‌بایست با تاکید بر محدوده جغرافیایی آموزشگاه و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرد.

نیسی گمراوی اظهار داشت: مراجعه اولیاء به مدرسه و ثبت نام اولیه، شرط انجام سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی است و از خانواده‌ها می‌خواهیم در اسرع وقت نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند، اما حضور دانش‌آموزان میان پایه و اولیاء آن­ها در زمان ثبت نام ضرورتی ندارد و مدیر مدرسه موظف است شخصا دانش ­آموزان را در سامانه سناد ثبت نام کند. ضمن اینکه خانواده‌ها حتی‌الامکان از مراجعه غیرضروری به مدارس پرهیز کرده و تنها در صورت دارا بودن شرایط قطعی ثبت نام به مدارس مراجعه نمایند.

این مقام مسئول همچنین به شرایط سنی پایه اول ابتدایی برای ثبت نام اشاره و تصریح کرد: همه متولدین نیمه دوم سال ۱۳۹۲ و نیمه اول سال ۱۳۹۳ و یا قبل از آن به شرط آنکه سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر در آئین‌نامه اجرایی مدارس (ماده ۳۶) بیشتر نباشد و منحصراً متولدین روز اول مهر ماه ۱۳۹۳ می‌توانند سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز همراه داشتن اصل شناسنامه دانش­ آموز و والدین، شناسنامه سلامت و گواهینامه پایان دوره پیش‌­دبستانی را الزامی دانست و بیان داشت: در مرحله نخست مدارک مذکور باید به نزدیک­ترین مدرسه محل سکونت و محدوده جغرافیایی ارائه گردد و در مرحله دوم پس از ثبت نام موقت و دریافت نوبت برای سنجش سلامت، در زمان مقرر به پایگاه ­های سنجش مراجعه شود.

نیسی گمراوی مرحله سوم را ثبت نام قطعی و نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس، منوط به ارائه گواهی از پایگاه سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان عنوان کرد و ادامه داد: ثبت نام دانش­ آموزان براساس ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی، طبق محدوده جغرافیایی که رد هر شهرستان تعیین می­ شود، انجام می‌گیرد و اولیاء می­‌توانند با در دست داشتن سند مالکیت ساختمان یا اجاره‌­نامه با کد رهگیری و فیش آب، گاز یا برق اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.