سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست فوری شورای حقوق‌بشر سازمان ملل درباره خشونت پلیس آمریکا برگزار شد

نشست فوری شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد برای بحث در مورد نژادپرستی در آمریکا در ژنو برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشست فوری شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد برای بحث در مورد نقص سیستماتیک حقوق بشر و نژادپرستی در آمریکا امروز در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شد.

میشل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر، با ابراز تاسف عمیق از استمرار تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا و قساوت پلیس در برخورد با اعتراضات مسالمت آمیز، بر ضرورت اتخاذ تدابیر عملی برای اصلاح سیستم پلیس و قضایی در برخورد با نژادپرستی و خشونت علیه اقلیت های نژادی در آمریکا تاکید کرد.

همچنین «اندرو برمبرگ» نماینده آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به درخواست‌ها برای مقابله با نژادپرستی پلیس این کشور، اعلام کرد دیگر کشور‌ها نیز باید همین سطح از شفافیت را از خود نشان دهند.

بنا به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی به شدت در حال لابی کردن با کشور‌های آفریقایی برای جلوگیری از ارائه پیش نویس ضد آمریکایی هستند. آمریکا از کشور‌های آفریقایی خواست تا در صورت صدور قطعنامه نامی از واشنگتن در آن نباشد.

پیشتر ۵۴ کشور آفریقایی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند تا به مسئله نژادپرستی پلیس آمریکا و رفتار‌های خشونت‌آمیز با سیاه‌پوستان این کشور ورود کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
نمایش الکی بیش نیست