سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت ادوات نظامی ترکیه در شمال سوریه

ترکیه ادوات و تجهیزات نظامی خود را در شمال سوریه برای انجام اقدامات پیشگیرانه تقویت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، ارتش ترکیه در ساعات گذشته نیروهایش را در ترکیه در خطوط ارتباطی با مناطق تحت کنترل «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» در حومه رقه و حسکه در شمال سوریه تقویت کرد. این در حالی است که روسیه نیروهایش را که در روز سه شنبه در نزدیکی مرز‌های سوریه و ترکیه متمرکز شده بودند، عقب کشیده است.

پایگاه خبری العربی الجدید همچنین به نقل از «ارتش ملی سوریه» اعلام کرده ارتش ترکیه نیرو‌های بیشتری را در محور‌های «الزرکان» و تل تمر در حومه حسکه در شمال سوریه بسیج کرده است؛ همچنانکه نیرو‌هایی را در محور عین عیسی در شمال مسیر بین المللی حلب- حسکه بکار گرفته است. این منابع همچنین اعلام کرده اند این نیرو‌ها برای اجرای یک عملیات نظامی نیامده اند، بلکه در حال حاضر برای تأمین امنیت مرز‌ها حضور دارند؛ چرا که این نگرانی وجود دارد که یگان‌های مدافع خلق کُرد دست به انجام عملیات در منطقه در پاسخ به عملیات نظامی ترکیه بزنند که «حزب کارگران کردستان» را در شمال عراق هدف قرار داده است.

گفتنی است ترکیه پیشتر از آغاز عملیاتی نظامی علیه حزب کارگران کردستان در شمال عراق خبر داد. ترکیه یگان‌های مدافع خلق سوریه را به عنوان سازمانی تروریستی قلمداد می‌کند و آن را شاخه‌ای از «حزب کارگران کردستان» می‌داند.

جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه بامداد دوشنبه مناطق سنجار در شمال عراق را گلوله باران کردند و آنکارا هدف این تجاوز و نقض حریم هوایی عراق را هدف قراردادن پ. ک. ک توصیف کرد. وزارت دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) از آغاز عملیات زمینی در مناطق کردنشین شمال عراق خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه افزود نیرو‌های نظامی برای مبارزه با نیرو‌های حزب کارگران کردستان، وارد استان دهوک در منطقه کردستان عراق شدند.

این درحالی است که پارلمان و وزارت خارجه عراق و برخی احزاب و ائتلاف‌های این کشور حملات ترکیه را به شدت محکوم کرد و خواستار مقابله فوری با این تجاوزات شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.