سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت وگوی تلفنی اردوغان و مرکل درباره لیبی

رئیس جمهور ترکیه به صورت تلفنی با صدراعظم آلمان درباره جنگ لیبی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفتگو کرد.

بر این اساس، دو طرف در این تماس تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه، موضوع لیبی و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند. اردوغان و مرکل از تلاش‌های سازمان ملل برای استقرار صلح در لیبی حمایت کردند.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در این کشور آفریقای شمالی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

طرف‌های درگیر در لیبی از حمایت کشور‌های خارجی برخوردارند و این مسئله سبب شعله‌ور شدن بیشتر جنگ و پیچیده شدن اوضاع شده است. کشور‌های خارجی هر کدام به دنبال منافع خود از یکی از گروه‌های درگیر در لیبی حمایت می‌کنند.

از زمان درگیری دو گروه در لیبی، آنکارا از دولت وفاق ملی حمایت‌ کرده است. در اواخر سال ۲۰۱۹ فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی به طور رسمی از آنکارا درخواست کمک نظامی کرد و بلافاصله نیرو‌ها و تجهیزات نظامی ترکیه راهی لیبی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.