سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین :

توجه به نسخه‌های فرهنگی برای افزایش فرزندآوری

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در جلسه هم اندیشی برنامه رنگ زندگی گفت: برای افزایش میزان ازدواج آسان، فرزندآوری و همچنین کاهش طلاق باید از نسخه‌های فرهنگی ایرانی اسلامی بهره برد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، انبارلویی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در جلسه هم اندیشی برنامه رنگ زندگی گفت: توجه به نسخه‌های فرهنگی برای افزایش ازدواج آسان، فرزندآوری و کاهش طلاق اولویت دارد اگرچه مسائل اقتصادی برای مردم ملموس‌تر است.

انبارلویی افزود: باید به دنبال تغییر نگرش و باور‌های غلط جامعه باشیم و برای این موضوع لازم است که در برنامه خانواده به موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت مستمر پرداخته شود.

او اضافه کرد: دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه ازدواج آسان و کاهش طلاق تاثیر گذارند و تهیه کنندگان می‌توانند در برنامه خود مسئولیت این دستگاه‌ها را یادآوری و از کارشناسان آن‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: بعد از دوران دفاع مقدس در دهه ۷۰ رسانه موفق شد سیاست‌های دولت را در کاهش فرزندآوری نهادینه کند و امروز هم می‌توان از این ظرفیت و با استفاده از فضای مجازی برای اهداف جامعه امروز از جمله افزایش فرزندآوری استفاده کرد.

او از تهیه کنندگان برنامه خواست برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بخش‌هایی را به زوج‌های جوان و زوج‌های قدیمی دارای زندگی پایدار اختصاص دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم در این نشست گفت: خیانت زوجین یکی از عامل‌های طلاق است و ریشه در فضای مجازی دارد و رسانه می‌تواند در فرهنگسازی استفاده از فضای مجازی کمک کند.

ربیعی افزود: در هفته ازدواج قرار داریم و می‌توان از این مناسبت‌ها برای ارائه الگو‌های برتر و معرفی سبک زندگی مناسب به جوانان بهره برد.

او اضافه کرد: در گذشته به فرزند به عنوان نیروی کار توجه می‌شد، اما امروز خانواده‌ها بر این باورند که فرزندآوری باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که باید این نوع نگاه را تغییر داد.

در پایان جلسه کارشناسان حاضر در جلسه راهکار‌هایی را برای کمک به ازدواج آسان و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی ارائه کردند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
وقتی پول نیست مردم برن ب قولی دارو بخرن شما هم هی تجویزکنید اینم شده حکایت زندگی ایرانیها پول نیست کارنیست گرونی هس امید ب زندگی نیس شما هم دلتون خوشه ها!!!
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
نداشتن شغل با درامد مناسب نداشتن امنیت شغلی گرانی افسار گسیخته مسکن تورم و گرانی بالا بودن هزینه های درمانی و پزشکی مهمتر از همه گرانی شدید سکه و در اخر طلاق مهریه و زندان و...
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تورم وحشتناک رفته بالا قیمت مسکن و خودرو و لوازم خانگی وحشتناک رفته بالا. حقوق و دستمزد کفاف زندگی یه نفر رو نمیده. افتاااااااد!