سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت گیلاس از سطح باغ‌های آذربایجان‌غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت گیلاس از سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتاراز باغ‌های استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان دارای یک هزار و ۹۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان ۴۵۰ هکتار غیر بارور هستند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: عمده شهرستان‌های تولید کننده گیلاس در استان در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه و خوی واقع شده‌اند و خوی با ۳۹۰ هکتار رتبه اول، اشنویه با ۳۵۰ هکتار رتبه دوم تولید را دارا هستند و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس تولید می‌شود.
 
کرامتی  گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ‌های بارور استان برداشت شود که علی رغم خسارت‌های سرمازدگی یکهزار و ۸۰۰ تن نسبت به پارسال افزایش تولید براورد می‌شود.
 
این مسئول  با بیان اینکه رقم عمده کشت شده در استان تک دانه است، افزود: این رقم بازار پسند بوده و در کنار آن رقم گیلاس خوشه‌ای نیزبه صورت محدود در باغ‌های استان تولید می‌شود.
 
کرامتی ادامه داد: محصول تولیدی در استان علاوه برتامین نیاز داخل استان به کشور‌های روسیه و حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده از پایه‌های رویشی و جایگزینی آن با پایه‌های بذری در باغ‌های سنتی و غیر اقتصادی بوده تا بتوان افزایش کیفی و کمی محصول را رقم زد.
 
انتهای پیام/ن م 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.