سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستری ۲۰ بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های بوشهر/ دو نفر به فوتی‌ها افزوده شد

آمارهای ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌ شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حالی که در شبانه روز گذشته ۲۰مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌ شده‌اند، ۱۷ بیمار هم با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سعید کشمیری افزود: اکنون ۶۲ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

او با اشاره به اینکه پنج نفر به بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزوده شده‌اند، بیان کرد: ۱۸بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

مراجعه ۱۸۹ بیمار حاد تنفسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ۱۸۹ بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ هزار و ۶۸۰ بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند.

کشمیری گفت: تاکنون سه هزار و ۵۲ نفر از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند که دو هزار و ۸۶۳ نفر از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

فوت دو بیمار دیگر

او با اشاره به اینکه تاکنون ۳۷نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند، افزود: امروز یک آقای ۷۵ساله ساکن شهرستان گناوه و یک خانم ۸۱ ساله ساکن شهرستان دشتستان که هر دو دارای سابقه بیماری زمینه‌ای بودند، فوت کرده‌اند.

ماسک بزنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر ضرورت استفاده هم استانی‌ها از ماسک عنوان کرد: مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا ماسک است ‏و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر انتقال ویروس بیش از ۷۰ درصد است.

‏کشمیری گفت: اگر فرد سالم ماسک بزند، ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ ‏درصد کاهش می‌یابد و این در حالی است که اگر فرد بیمار و سالم هر دو از ماسک استفاده کنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد کمتر می‌شود.

انتهای پیام/ک‏

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.