سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگداشت محمد قهرمان در تربت‌حیدریه برگزار می‌شود

فرماندار تربت‌‎حیدریه گفت: آئین نکوداشت محمد قهرمان، شاعر غزلسرا و پژوهشگر در روز دهم تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه امروز در نشست برنامه‌ریزی آیین بزرگداشت شاعر، غزلسرا، پژوهشگر و مصحح مرحوم محمد قهرمان با بیان اینکه نکوداشت مرحوم استاد محمد قهرمان به منزله نکوداشت هنر فاخر ملی است، گفت: این شاعر بزرگ افتخار مردم خراسان بزرگ و به خصوص مردم تربت حیدریه است که یاد او باید همیشه در حافظه تاریخ جاودان باقی بماند.

او افزود: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در هر چه پربار برگزار شدن این مراسم در روز ۱۰ تیرماه که مصادف با زادروز اوست، همت به خرج دهند.

محمد حسن‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: دعوت از هنرمندان و شاعران به عهده انجمن شعر و ادب قطب و انجمن مثنوی خوانی انجام خواهد شد.  

او  افزود: مراسم از ساعت ۱۷ و ۳۰ تا ۲۰ در منزل مرحوم قهرمان واقع در روستای امیرآباد و از ۲۰ و ۳۰ تا ۲۲ در رباط تهمینه برگزار خواهد شد.
 
محمد قهرمان شاعر و غزل سرا، پژوهشگر و مصحح در ۱۰ تیرماه سال ۱۳۰۸ درروستای امیرآباد واقع در هشت کیلومتری جنوب تربت حیدریه بدنیا آمد.

او که از شاهزادگان قجری می‌باشد، فرزند محمدصادق قهرمان است که نسبش از طرف پدر با ۳ نفر فاصله و از طریق شجاع السلطنه به فتحعلی‌شاه قاجار می‌رسد و از طرف مادر نیز نوه میرزا محسن ظل السلطان محسوب می‌شد که یکی از ۱۴۴ پسرفتحعلی شاه بوده است.

تحصیلات خود را در تربت حیدریه تا دوم دبیرستان ادامه داد و در سال پنجم دبیرستان در مشهد با مهدی اخوان ثالث همکلاس شد و این دوستی ادامه یافت.  

به درخواست خواهرش در سال ۱۳۲۸ سال ششم ادبی را در دبیرستان البرز تهران به پایان رساند و سپس در دانشکده حقوق دانشگاه تهران در رشته قضایی ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ درجه لیسانس شد.

انتهای پیام//ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.