سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۲۷ کودک سی اف در کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۲۷ کودک سی اف در استان، از پیگیری جدی جهت اعزام یک فوق تخصص ریه اطفال به استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۲۷ کودک سی اف در استان، از پیگیری جدی جهت اعزام یک فوق تخصص ریه اطفال به استان خبر داد و گفت : تا آن زمان جهت رسیدگی بهتر به وضعیت این کودکان هر ماه یک فوق تخصص ریه اطفال را به استان می‌آوریم.

او گفت : این کودکان به دلیل بیماری ژنتیکی که دارند، با انواع و اقسام مشکلات و بیماری‌ها و بویژه مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

او با اشاره به نیاز این کودکان به انجام معاینات مستمر توسط فوق تخصص ریه اطفال، گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا که سلامت این کودکان را بیش از پیش تهدید می‌کند، بصورت جدی پیگیر حضور فوق تخصص ریه اطفال در استان هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مکاتبات لازم با وزارت بهداشت صورت می‌گیرد تا در نهایت بتوانیم یک فوق تخصص ریه اطفال را برای این کودکان بصورت مقیم به استان بیاوریم.

روشنی به تعداد اندک پزشکان این رشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه این محدودیت در سطح کشور نیز وجود دارد و به دلیل تعداد اندک این پزشکان، در خصوص اختصاص این تخصص به استان کرمانشاه در دور جدید توزیع نیرو‌های متخصص اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

او افزود: تا زمانی که بتوانیم یک پزشک فوق تخصص ریه کودکان را بصورت "مقیم" به استان بیاوریم، مقرر شد تا یک روز در ماه، پزشک فوق تخصص ریه اطفال بصورت پروازی از تهران به استان آورده شود تا کار معاینه این کودکان را انجام دهد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر جهت رسیدگی بهتر به وضعیت این کودکان هماهنگی‌های لازم جهت ویزیت این بیماران توسط فوق تخصص غدد اطفال و انجام خدمات کار درمانی و فیزیوتراپی تنفسی در کلینیک بوستان دانشگاه واقع در بلوار پرستار روبروی بیمارستان امام رضا (ع) انجام شده است.

او با اشاره به ضرورت پیگیری وضعیت این بیماران افزود: مکاتبات لازم جهت تامین دارو‌های مورد نیاز این بیماران با معاونت غذا و دارو انجام شده است.

روشنی از خانواده‌های این بیماران خواست جهت تشکیل پرونده درمانی به واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.