سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیگیری می‌شود

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اعتبار طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به منظور جبران برخی از کاستی‌های این قشر در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، یحیی ابراهیمی به رسانه‌ها اعلام کرد: در خصوص بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اشکال وارد شده از طرف دولت است و با رایزنی‌های صورت گرفته با سایر نمایندگان و رییس مجلس یازدهم، راهکار‌های لازم برای برطرف شدن این مشکل مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: در مجلس یازدهم که یک مجلس انقلابی و کار آمد خواهد بود موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد و همسان سازی حقوق بازنشستگان را یک اولویت مهم و جدی می‌دانیم.

وی یکی از مطالبات بازنشستگان را اجرای قانون متناسب سازی حقوق و مزایا بیان کرد و افزود: به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که اسفند سال ۹۵ به تصویب مجلس رسیده است باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.

وی تصریح کرد: بازنشستگان، جوانان موفق و پرتلاش دیروز می‌باشند که با سپری کردن مسیر زندگی، سرشار از تجربه‌های ارزنده خود آینه تمام نما و الگوی موفقی برای جوانان امروزی خواهند بود و تکریم این بزرگان و استفاده از تجربیات گران بهای آنان می‌تواند برای رشد و توسعه جامعه امروزی بسیار موثر باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوعات کلیدی و حیاتی ورود پیدا کرده و برای مصوب شدن طرح‌های حیاتی در صحن مجلس از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

ابراهیمی اضافه کرد: بازنشستگان به عنوان افرادی که سالیان سال برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند، اکنون صاحب تجربه فراوانی هستند بنابراین هیچگاه نباید از توانمندی‌های بازنشستگان غافل شد.

وی تاکید کرد: حداقل مستمری سال جاری بازنشستگان طبق مصوبه کمیسیون تلفیق باید به میزان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شود و طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حقوق و مزایای بازنشستگان نباید کمتر از کارمندان باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان مزایای بازنشستگان شامل حق بن، مسکن و حق اولاد کمتر از کارکنان است، اگر رییس جمهور ورود نکند حقوق ملت ضایع می‌شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: بازنشستگان ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.