سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع طبیعی خراسان شمالی برای مهار آتش نیرو کم دارد

فرمانده یگان حفاظتی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: این استان برای مقابله با آتش‌سوزی‌های مراتع، جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی با کمبود امکانات و نیرو مواجه است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظتی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی  : اعتبارات و امکانات ما با تعدد و گستردگی آتش سوزی‌هایی که در استان رخ می‌دهد همخوانی ندارد و این کار را برای ما در زمینه مراقبت از این سرمایه‌های خدادادی مشکل کرده است.

او  افزود: از ابتدای امسال شاهد ۱۸ فقره آتش سوزی در سطح ۱۹ هکتار از عرصه‌های طبیعی و مراتع استان بوده ایم که نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است.

او  سهل انگاری و بی توجهی دامداران در زمان روشن کردن آتش در مراتع را از علل بروز این آتش سوزی‌ها برشمرد و افزود: مردم و دامداران باید بیشتر مراقب مراتع و منابع طبیعی بوده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

سرهنگ حیاتی در خصوص این مانور نیز گفت : این مانور با همکاری ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و مانه و سملقان و با شرکت ۳۰ نفر از نیروها، به منزله سنجش آمادگی نیرو‌ها و تمرین آنان در استفاده از ابزار‌های موجود برای فرونشاندن آتش تدارک دیده شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: با توجه به آتش سوزی‌های متعدد در این استان، نیاز است نیرو‌ها آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه بحران و آتش سوزی در عرصه‌ها داشته باشند.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

شهرستان مانه و سملقان، به عنوان گسترده‌ترین شهرستان خراسان شمالی، با توجه به همسایگی با پارک ملی گلستان، بیشترین گستره جنگل‌های استان را در خود دارد.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.