سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ فاکتور مهم در ابتلا یا شدت کرونا چیست؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : گرچه همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ و زن و مرد در معرض خطر ویروس کرونا هستند، اما سن و جنس به عنوان ۲ فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علایم تاثیر گذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در سال جاری به دلیل شدت ابتلا و مرگ و میر کرونا در مردان، شعار این هفته در سطح بین المللی برای کووید ۱۹ اقدام کنید در نظر گرفته شده است.

او گفت : در چنین شرایطی اطلاع رسانی، تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامتی به طور کلی و بیماری کووید ۱۹ به شکل اختصاصی مبتنی بر ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه و تشویق مردان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشتی پایه می‌تواند به عنوان یک راهکار برای عبور از این بحران باشد.

او گفت: این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه و دولت در خصوص اهمیت سلامت مردان در خانواده و جامعه است.

شکیبا افزود: ابتلا و سن افرادی که علایم شدیدتری پیدا می‌کنند یا ابتلا به کرونا در آن‌ها منجر به مرگ می‌شود، در سال‌های پایانی میان‌سالی و دوره سالمندی بیشتر است.

او افزود: همچنین تاکنون موارد آلودگی و شدت ابتلا و مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان بوده و این افراد نیازمند مراقبت و توجه بیشتر هستند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.