سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید ترکیه بر ایستادگی در کنار ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

وزیر خارجه ترکیه با انتشار پیامی توئیتری بار دیگر بر ایستادگی در کنار ایران به منظور مقابله با تحریم‌های آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود بار دیگر مخالفت خود را نسبت به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا اعلام کرد.

چاووش اوغلو در حساب توئیتری خود نوشت: بردارم محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اولین مهمان من طی جریان «عادی شدن اوضاع» بود. ما تفاهم نامه‌ای را در خصوص امور دیپلماتیک و مسائل کنسولی امضا کردیم. (ما توافق کردیم) در مقابل تحریم‌های یکجانبه بایستیم. همه‌گیری کرونا به ما نشان داد که امروز بیش از گذشته به همکاری و همبستگی نیاز داریم.

وزیر خارجه ترکیه عصر روز دوشنبه نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه کشورمان در ترکیه بار دیگر بر لزوم مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

چاووش اوغلو در نشست خبری مشترک خود با وزیر خارجه کشورمان در آنکارا همچنین گفت: ما روند آستانه و نیز مقابله با تروریسم را در منطقه مورد بررسی قرار دادیم. ما به همکاری با ایران در پرونده سوریه و نیز پرونده‌های دیگر در منطقه ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه کشورمان نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: ایران و ترکیه موفق شدند بحران کرونا را پشت سر گذاشته و ایران آماده همکاری با کادر پزشکی ترکیه است. ظریف همچنین اعلام کرد آمریکا نام خود را در لابلای صفحات سیاه تاریخ در خصوص مقابله با کرونا به ثبت رساند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.