سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان خبر داد؛

تداوم بخشودگی جرائم مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به شرایط اقتصادی در استان از تداوم بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسن سجودی مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: رئیس کل سازمان مالیاتی کشور دستورالعمل جدید بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های امور مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را ابلاغ کرده است که بر اساس آن، تمام یا بخشی از جرایم، بخشیده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان تصریح نمود: بر اساس این بخشنامه، امور مالیاتی مجاز است تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در قوانین مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده را مطابق دستور العملی که به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، مورد بخشودگی قرار دهد.

سجودی بیان کرد: بر این اساس، بخشودگی جرایم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال در هر منبع، حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال است.

او با اذعان به اینکه بخشودگی در صورت پرداخت مانده بدهی امکان پذیر است بیان داشت: در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی سال ۱۳۹۸ حداکثر تا ۳۱ خرداد ۹۸ برای واحد‌های تولیدی ۹۰ درصد و برای سایر مؤدیان میزان بخشودگی ۸۰ درصد خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان افزود: همچنین در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده از اول بهمن ۹۸ تا ۳۱ خرداد ۹۹ حداکثر تا پایان تیر سال جاری، میزان بخشودگی به میزان ۱۰۰ درصد خواهد بود.

سجودی یادآور شد:همچنین، در صورتی که مودیان مالیاتی، مشمول خسارت تاخیر موضوع ماده (۲۲۲) قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره به ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده باشند، ابتدا باید مبالغ مذکور از جرایم مالیاتی کسر و سپس نسبت به بخشودگی جرایم اقدام شود.

او در ادامه اظهار داشت:به همین ترتیب مؤدیانی که بایت اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشش، فاقد بدهی باشند و با به واسطه معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم عدم انجام تکالیف قانونی شده اند، حسب مورد از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.