سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح دستاوردهای دانشگاه شریف در مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه صنعتی شریف به تشریح اقدامات این دانشگاه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و دستاوردهای واحدهای فناور پرداخت.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود فتوحی فیروزآباد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست با مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ واحد فناور در ناحیه نوآوری شریف فعال بوده و ۳ هزار شاغل نیز در این ناحیه مشغول به کار هستند. ۷ صندوق و سرمایه گذار خطرپذیر، ۶ مرکز نوآوری، ۱۰ مرکز رشد و شتابدهنده، ۲ فضای کار اشتراکی و ۹۸ شرکت عضو از جمله دیگر بخش‌های ناحیه نوآوری شریف هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اقدامات و دستاورد‌های این دانشگاه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد: فعالیت‌های این دانشگاه به ۳ حوزه هوش مصنوعی و تحلیل داده، تجهیزات کمک تنفسی و مواد و وسایل پیشگیری و ضدعفونی تقسیم می‌شود. در زمینه هوش مصنوعی و تحلیل داده می‌توان به دستاورد‌هایی همچون سامانه تشخیص بیماری با استفاده از هوش مصنوعی کاری از گروه تحقیقاتی آی‌مد و اپلیکیشن ماسک، پلتفرم جمع‌آوری داده‌های بیماران و مکملی برای فاصله‌گیری اجتماعی، پایش و درمان مبتلایان کاری از دانشکده مهندسی کامپیوتر اشاره کرد.

او افزود: از جمله دستاورد‌های دانشگاه صنعتی شریف در بخش تجهیزات کمک تنفسی نیز می‌توان به ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی از سوی زیست تجهیز دانش پویا و دستگاه تنفس مصنوعی ارزان قیمت با امکان تولید در مقیاس بالا (۱۰۰ دلار) از سوی آرسین تابش‌نگاران فناور اشاره کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در دیگر حوزه دستاورد‌های دوران کرونا در دانشگاه صنعتی شریف یعنی حوزه مواد و وسایل پیشگیری و ضدعفونی نیز توسعه فناوری‌های نوین سلامت موفق عمل کرده است.


بیشتر بخوانید


فتوحی در خصوص بسته حمایتی ویژه واحد‌های فناور گفت: این بسته حمایتی در دو بخش اقدامات عمومی شامل ایجاد امکان تداوم فعالیت واحد‌های فناور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط دورکاری، تسریع و تسهیل در صدور توصیه‌نامه برای واحد‌های فناور فعال در حوزه مبارزه با ویروس کرونا و تولید و انتشار مطالب مرتبط و تدارک دوره‌های آموزشی آنلاین و حمایت‌های اختصاصی شامل تخصیص خط اعتباری حمایتی به واحد‌های فناور (استارتاپ‌ها و دوره رشد) برای تقویت و آماده‌سازی خود در ارتباط با انجام فعالیت در شرایط بحران، ۳ ماه مهلت در پرداخت اجاره اسفندماه ۹۸ برای شرکت‌های دوره رشد، ۱۰۰ درصد تخفیف اجاره ۲ ماهه اول سال ۹۹ برای شرکت‌های دوره رشد، ۵۰ درصد تخفیف اجاره ۲ ماهه اول سال ۹۹ برای شرکت‌های دوره پسارشد (مجتمع فناوری شماره ۳)، ۳ ماه تمدید مدت استقرار برای شرکت‌های دوره رشد و ۳ ماه تمدید دوره شتابدهی برای استارتاپ‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.