سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از محوطه‌های باستانی اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از واگذاری محوطه‌های باستانی و تاریخی برای بهره برداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، دیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در جلسه بررسی واگذاری بهره‌برداری از محوطه تاریخی روستای کنزق سرعین گفت: برنامه اصلی در حوزه سرمایه‌گذاری در سطح استان تامین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران است.

او از واگذاری محوطه‌های باستانی و تاریخی برای بهره‌برداری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و افزود: بی‌توجهی و غفلت از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه برای شکست در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را فراهم خواهد که با توجه به این مهم به دنبال همراه کردن سرمایه‌گذاران با تمامی طرح‌ها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در محوطه باستانی کنزق بیان کرد: انتظار می‌رود بخش‌های مختلف اعم از رستوران، کافی‌شاپ، موزه و مراکز اقامتی برای این محوطه باستانی تعریف و اجرایی شود.

فلاحی با اشاره به وجود بالغ بر ۷۰ مورد غار در این محوطه باستانی افزود: بهره‌برداری از این محوطه باستانی که امسال مقرر است، انجام شود زمینه تعریف ظرفیت جدید برای گردشگران را فراهم آورده و صنعت گردشگری سرعین را از حالت تک‌قطبی خارج می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر تداوم کاوش در این محوطه باستانی گفت: واگذاری این محوطه به بخش خصوصی اولویت اقدام در بحث واگذاری پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران بوده و تاکید بر تداوم این روند در سایر طرح‌ها و پروژه‌های میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.