سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین گذر کاوشگر خورشیدی اروپا از مقابل خورشید

امروز، کاوشگر خورشیدی اروپا (سولو) اولین گذر نزدیک خود را از مقابل خورشید، تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوشگر خورشیدی اروپا (SOLO) امروز، برای اولین بار از فاصله ۷۷ میلیون کیلومتری خورشید عبور می‌کند.

این کاوشگر برای اولین بار توانسته است فاصله ۱۴۹ میلیون کیلومتری بین زمین و خورشید را به اندازه ۷۲ میلیون کیلومتر طی کند.

 سولو در ماه فوریه راه اندازی شد و در مدار بین زهره و عطارد قرار گرفته است. سولو مأموریت دارد تا بفهمد چه چیزی باعث ایجاد رفتار پویا خورشید می‌شود.

این کاوشگر اروپایی طرحی از  آژانس فضایی اروپاست که توسط شرکت هوافضا ایرباس در انگلستان مونتاژ شده است. تا کنون تنها پنج کاوشگر توانستند در ماموریت خود به خورشید نزدیک‌تر شوند.


بیشتر بخوانید


این کاوشگر پیشرفته در طی چهار ماه توانسته تمام ۱۰ ابزار علمی خود را فعال کند در حالی که کاوشگر‌های قبلی به طور معمول یک سال طول می‌کشید تا دسترسی علمی خود را کامل کنند.

سولو مجهز به مغناطیس سنجی به نام MAG است و  در پشت کاوشگر قرار دارد. MAG میدان‌های مغناطیسی تعبیه شده در باد خورشیدی را حس می‌کند.

در حال حاضر، این ابزار علاوه بر موج‌های روزمره و تلاطم‌هایی که ساختار باد را ردیابی می‌کند، آشفتگی‌هایی را که ناشی از انفجار‌های بزرگ خورشید به نام بیرون زدگی« جرم تاجی» است را رصد می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کلثوم کرمیان
۱۴:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
پس ساعت حدود 5 بامداد که قطار طولانی شی نورانی از اسمان رد شد ممکنه همین بوده باشه؟
اییی خدا ذهنم درگیر شده یکی جواب منو نمیده