سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبیاری های نوین مزارع استان همدان بیش از دو برابر میانگین کشوری

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: آبیاری های نوین، بیش از دو برابر میانگین کشوری در مزارع استان اجرا شده است.

امیر لاهوتیان، مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: میانگین بهره مندی مزارع کشور از آبیاری‌های نوین ۲۹ درصد و در استان همدان ۷۷ درصد مزارع است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۵ هزار و ۸۹ هکتار از مزارع استان به روش‌های مختلف آبیاری نوین مجهز شده اند افزود: با استفاده از این روش‌های آبیاری در استان همدان ۴ هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب به ازای هر هکتار صرفه جویی شده است.

از طریق آبیاری‌های نوین در کشور سالانه ۸ میلیارد متر مکعب   در منابع آب زیر زمینی صرفه جویی می‌شود که سهم استان همدان ۵۰۰ میلیون متر مکعب است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: هم اکنون در استان آبیاری قطره ای، بارانی و کم فشار با پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلا عوض دولت اجرا می شود.

لاهوتیان ادامه داد: دولت برای هر هکتار اجرای آبیاری قطره‌ای ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای آبیاری کم فشار ۷ میلیون تومان و برای هر هکتار آبیاری بارانی هم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلا عوض پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.