سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی مراسم سوگواری شهادت امام صادق (ع) در ۲۰ نقطه سیستان و بلوچستان

با فرارسیدن ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، امام جعفر صادق (ع) مراسم سوگواری شهادت این امام بزرگوار با حضور شیفتگان اهل بیت (ع) و همراه با سخنرانی و مداحی در ۲۰ نقطه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در پی فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه رییس مذهب جعفری، سیستان و بلوچستان غرق در عزا و ماتم شده و شیفتگان و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت با برپایی آیین‌های عزاداری و سوگواری در مساجد و حسینه‌های استان عشق و علاقه خود را به آن امام همام به نمایش می‌گذارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور عاشقان خاندان امامت و ولایت از سه شنبه شب ۲۷ خرداد ماه به صورت محوری در مسجد امام جعفرصادق (ع) زاهدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

بزمانی تصریح کرد: آیین عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین با حضور قشر‌های مختلف مردم ولایتمدار شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، خاش، سراوان، بزمان، سرباز، کنارک، نیکشهر در مساجد و تکایا برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات و برگزاری مجالس روضه خوانی در مساجد، منازل و اماکن عمومی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت در استان سیستان و بلوچستان است.

بزمانی بیان داشت: امام جعفر صادق (ع) در پگاه روز جمعه یا دوشنبه هفدهم ربیع الاول سال ۸۰ هجری معروف به سال قحطی در مدینه دیده به جهان گشود، اما بنا به گفته شیخ مفید و کلینی، ولادت آن حضرت در سال ۸۳ هجری اتفاق افتاده است، لیکن ابن طلحه روایت نخست را صحیح ‏تر میداند و ابن خشاب نیز در این باره می‌گوید: چنان که ذراع برای ما نقل کرده، روایت نخست، سال ۸۰ هجری، صحیح است.

سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و مذهبی استان نیز با صدور اطلاعیه‌های مختلف شهادت امام جعفر صادق (ع) را به تمامی ملت مسلمان و ولایتمدار ایران اسلامی و به‌ویژه مردم سیستان و بلوچستان تسلیت گفتند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.