سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع اجرا‌های خیابانی در سطح کرمانشاه

مسئول تئاتر خیابانی کرمانشاه از شروع اجرا‌های خیابانی در سطح این شهر پس از چهار ماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرتضی اسدی‌مرام مسئول تئاتر خیابانی کرمانشاه از شروع اجرا‌های خیابانی در سطح این شهر پس از چهار ماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت : این اجرا‌ها با شعار «من، تو، ما، تئاتر، زندگی و کرونا» از یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ شروع شده است.

او گفت : چهار نمایش کوتاه بالغ بر ٣٥٠ اجرا در زمان‌بندی ۹۰ ثانیه‌ای پشت چراغ‌قرمز‌ها با محوریت اطلاع‌رسانی و آگاهی اجتماعی برای پیشگیری و اخطار وضعیت قرمز استان در مقابله با کرونا به نمایش در می‌آیند.

او ادامه داد: این نمایش‌ها که ویژه رانندگان و افراد حاضر در خودرو‌ها طراحی شده می‌تواند فاصله اجتماعی را با مخاطبان نمایش‌ها حفظ کند و در آموزش پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار موثر باشد.

مسوول تئاتر خیابانی استان کرمانشاه با اشاره به ارسال اسامی ۴۵ هنرمند تئاتر خیابانی استان به کانون تخصصی نمایشگران خیابانی کشور به عنوان فعالین متضرر شده از کرونا گفت: باتوجه به اعلام اداره کل به گروه‌هایی که از تعطیلی‌ها متضرر شده اند، چهار گروه در بخش خیابانی با ارایه مجوز به اداره کل هنر‌های نمایشی به عنوان گروه‌های متضرر شده بخش خیابانی معرفی شدند و هر چهار گروه در این پروژه به کارگیری شدند.

اسدی مرام افزود: گروه نمایش «باران» به سرپرست سعید ذبیح، گروه نمایش «نقال‌ها» به سرپرست مرتضی اسدی‌مرام، گروه «شیرز» به کارگردان علی چناری و گروه «مارلیک» به کارگردان حسین نادری گروه‌های نمایشی هستند که در این پروژه حضور دارند.

او گفت: با توجه به این که استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و با توجه به تصمیم گیری‌های مسوولین مکان و زمان اجرا‌ها باتوجه به وضعیت روزانه اعلام می‌شود.

این پویش هنری برای شکست کرونا توسط اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه توسط دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنر‌های نمایشی استان اجرا می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.