سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیدات صنایع‌دستی با کمترین هزینه بیشترین میزان اشتغالزایی را دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی با کمترین هزینه، بیشترین میزان اشتغالزایی را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای صادرات تولیدات صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان به‌دنبال بازار‌های جدید صادراتی در بازار‌های جهانی هستیم.

او افزود: این اقدام با همکاری شرکت توسعه صادرات استان و با هدف کشور‌های آسیای میانه در دستور کار قرار گرفته است.

جوادی با اشاره به قطع صادرات نمد تولیدی چهارمحال و بختیاری به بازار‌های خارجی اضافه کرد: اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران باعث شده است تا در یک سال گذشته صادرات در این حوزه قطع شود.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۶ هزار هنرمند صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری


او ادامه داد: البته با وجود تمامی مشکلات، تنگنا‌ها و تحریم ها، ارزش صادرات چمدانی صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به کشور‌های ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، فرانسه و آلمان در سال گذشته به ۱۰۹ هزار دلار رسید.

جوادی گفت: تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی با کمترین هزینه، بیشترین میزان اشتغال‌زایی در مناطق شهری، روستایی و عشایری را به‌دنبال دارد.

او با بیان اینکه البته فعالان این حوزه به‌علت گرانی مواد اولیه و کمبود سرمایه در گردش با مشکلاتی روبه‌رو هستند افزود: هنرمندان روستا‌هایی که به شهر تبدیل شده‌اند، نمی‌توانند از تسهیلات روستایی و عشیاری بهره‌مند شوند.

جوادی اضافه کرد: کاربردی شدن تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی جزو برنامه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد.

او ادامه داد: افزایش اعتبارات ملی و استانی در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به‌منظور ارتقای کمی و کیفی تبلیغات، آموزش و ترویج ضروری است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.