سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود نیروی انسانی محیط زیست نیازمند توجه خاص

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین دغدغه این اداره عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در نشست دیدار با رییس کل دادگستری استان گفت: کمبود نیروی انسانی در کنار تعدد و تنوع تکالیف محوله از مهم‌ترین دغدغه‌های این اداره کل بوده و نیازمند توجه خاص است.

میرزائی با ارائه گزارشی از عملکرد محیط زیست استان مرکزی در حوزه‌های مختلف افزود: بیش از ۱۲ درصد از مساحت استان به عنوان مناطق تحت مدیریت حفاظت و حراست میشود.

او خواستار تعامل و همکاری بیش از بیش دستگاه قضا با حفاظت محیط زیست و برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت‌های قضایی برای نیل به اهداف زیست محیطی شد.

مدیر کل محیط زیست مرکزی ضمن تبریک پیشاپیش هفته قوه قضاییه از همکاری مستمر و مداوم دستگاه قضایی استان در جهت حفظ و حراست از محیط زیست قدردانی کرد.

برخورد قاطع قوه قضاییه با متخلفان عرصه منابع طبیعی و محیط زیست

حجت الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این نشست ضمن تبیین اهمیت محیط زیست در آموزه‌های دین مبین اسلام، و باستناد به اصل ۵۰ قانون اساسی این حوزه را یکی از مهمترین مظاهر حقوق عامه دانست و گفت: قوه قضاییه با قاطعیت با متخلفان در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست برخورد می‌کند.

حجت الاسلام موسوی افزود: حفظ محیط زیست مساوی است با حفظ حقوق بشر و با توجه به نقش و تأثیر مستقیم و بلا واسطه طبیعت و محیط زیست در زندگی روزمره انسان‌ها، طبعا بروز هرگونه تعرض و تخطی در این حوزه قابل اغماض و مماشات نیست و با متخلفین برخورد قاطع خواهد شد.

او با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد امسال مبنی بر رویکرد تحولی و گرایش پرشتاب به " بهتر شدن و حرکت جهشی " در همه زمینه‌ها اضافه کرد: دادگستری کل استان مرکزی همواره در مسیر اعمال حمایت قضایی و قانونی از فعالیت‌های منجر به حفظ محیط زیست، تمام تلاش خود را به کار بسته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: دادگستری کل استان با برقراری تمهیدات خاص مبادرت به نظام مندسازی روند رسیدگی‌های قضایی از طرق مقتضی از جمله از طریق تعیین و تخصیص شعب خاص در تمامی مراحل دادرسی بمنظور بررسی جرائم مرتبط با این حوزه نموده و در واقع عزم خود را در صیانت از محیط زیست جزم کرده است.

جمعی از معاونین و مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با رییس کل دادگستری دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.