سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه بهزیستی برای تداوم درمان در ترک اعتیاد معتادین

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در زنجان بر تداوم درمان در ترک اعتیاد معتادین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گل نساء آقا محمدی معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان هدف از ایجاد مرکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال و توانمندسازی مصرف کنندگان عنوان کرد و تصریح کرد: دوره درمان در این مدل به مدت یک سال است و مراقبت و درمان با همراه کردن خانواده در این تئوری، از اصول اساسی درمان است.

او افزود: پذیرش در مراکز جامع درمان داوطلبانه است و باید پس از معاینه و ارزیابی اولیه توسط پزشک و با تاییدیه کتبی صورت می‌پذیرد.

معاون امور پیشگیری سن پذیرش در این مراکز را بالاتر از ۱۸ و کمتر از ۶۰ سال عنوان نمودو خاطر نشان کرد: بیماران متناسب با توانایی‌ها، علایق، ظرفیت‌ها و با در نظر داشتن منابع موجود آموزش‌های مختلف اعم از رسمی و غیر رسمی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت و جهت استفاده از فرصت‌های شغلی و یا راه اندازی طرح‌های کسب و کار آماده می‌شوند.

او با اشاره به اینکه برنامه آموزشی و درمانی مقیمان بر اساس مولفه‌هایی از جمله الگوی سلسسه مراتبی، برنامه منظم و دقیق روزانه، گروه‌های مداخله‌ای، جلسات اجتماع، تشویق و تنبیه مبتنی بر مدل " یادگیری اجتماعی " می‌باشد خاطر نشان کرد: این دوره به گونه‌ای برنامه ریزی شده که هر کدام از مقیمان باید بر حسب شاخص‌های ارزیابی، تلاش کند مراحل ارتقاء را طی کرده و رفتار‌های کارآمد و سالم در وی درونی شود.
 
انتهای پیام/ن
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.