سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای تسهیلات جهاد کشاورزی خراسان رضوی بدون محدودیت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: جهاد کشاورزی در اعطای تسهیلات هیچ گونه محدودیتی ندارد، اما نیاز است تسهیلات بهره بردارانی با شرایط مورد نیاز شناسایی کند و این تسهیلات را به مسیر درست و هدفمند هدایت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به قانون منع پرداخت تسهیلات به اراضی کشاورزی کمتر از ۳ هکتار در پروژه آبیاری تحت فشار در کل کشور و خرده مالکی شدید در روستا‌های دهستان یام، گفت: یکی از مشکلات در کشور ما ارائه یک نسخه واحد و یک دستور کار واحد برای کل کشور بدون در نظر گرفتن تفاوت‌ها در اقصی نقاط کشور است.
 
او افزود: این در حالی است که در شهرستان کوچک خوشاب وقتی از روستا‌های دهستان یام به سمت دشت خوشاب می‌رویم تفاوت‌های چشمگیری بین این دو منطقه در یک شهرستان شاهد هستیم، بنابراین هرگز نمی توانیم با یک نسخه واحد مشکلات کل کشور را حل کنیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به شرط سندداربودن ملکی که قرار است پروژه آبیاری تحت فشار در آن اجرا شود، ادامه داد: با توجه به این که از ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار شد هکتار اراضی کشاورزی استان ۴۷ درصد به صورت قولنامه‌ای هستند و همین اراضی خرد نیز هستند پس طبیعتا هیچ گاه این اراضی موفق به دریافت تسهیلات اجرای این پروژه نمی‌شوند.
 
اورانی بیان کرد: با توجه به مشکل ذکرشده، ۷۰ درصد تسهیلات در استان به سمت احداث واحد‌های دامپروری اختصاص یافته که این به دلیل عدم نیاز سند ملک مورد نظر جهت دریافت تسهیلات دامپروری است.
 
او تصریح کرد: قرار دادن صدور سند برای اراضی کشاورزی در شهرستان با محوریت فرمانداری، اداره ثبت و جهادکشاورزی باید اولویت باشد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین یکی از مشکلات تسهیلات در کشور را درخواست محور بودن به جای انتخاب محور بودن، تاکید کرد: جهاد کشاورزی در اعطای تسهیلات هیچ گونه محدودیتی ندارد، اما نیاز است تا جهاد کشاورزی ضمن مطالعه شرایط مورد نیاز تسهیلات بهره بردارانی با شرایط مورد نیاز را از طریق مشورت با دهیاران و شورا‌ها شناسایی کرده و به این ترتیب تسهیلات را به مسیر درست و هدفمند هدایت کند.
 
اورانی اظهار کرد: تغییر مسیر تسهیلات از درخواست محور بودن به انتخاب محور بودن می‌تواند ضمن کاهش انحرافات تسهیلات از سردرگمی بهره برداران نیز جلوگیری کنند.
 
او با بیان اینکه حلقه مفقوده اجرای پروژه‌های حوزه کشاورزی به نحو احسنت در کشور، غفلت از مشارکت مردم در سیاست‌های دولت است، افزود: باید از طریق آموزش به بهره برداران و استفاده از علم و تجربه در کنار هم کار‌ها را به درستی به پیش ببریم.
 
انتهای پیام//ع.ظ
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.