سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:

استفاده از کولر گازی و بسته بودن فضا عامل گسترش کرونا در مناطق گرمسیری

دادگر گفت: با گرم شدن هوا و استفاده مردم از کولر‌های گازی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق گرمسیری هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر حامد دادگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهارداشت: آمار‌ها نشان می‌دهد که کرونا در استان‌های جنوبی و گرمسیری خیز برداشته که مهمترین دلیل آن می‌تواند بسته بودن فضای زندگی و تجمع افراد برای استفاده از کولر گازی باشد.

او  با تاکید بر ناشناخته بودن ابعاد مختلف ویروس کرونا تصریح کرد: هنگام استفاده از کولر گازی درجه حرارت محیط کمتر از ۲۴درجه سانتیگراد نشود و بهتر است پنجره یا درب اتاق کمی باز تا هوا جریان داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: از تراکم افراد در فضایی که فرد مبتلا یا محتمل به ویروس کرونا در آن حضور دارد خودداری و رعایت بهداشت فردی مانند شستن دست‌ها، کنترل سرفه و عطسه جدی‌تر رعایت شود.

او از کسانی که سوار خودروی شخصی بویژه تاکسی می‌شوند خواست تا شیشه‌ها را کامل نبندند و آن را کمی باز نگه دارند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.

شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.