سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا جان۲ کودک را در تربت جام گرفت/ ابتلای ۵۰ نفر از کادر درمان به کرونا

نوزاد ۵۰ روزه و یک کودک سه ساله به دلیل کرونا در تربت جام جان باختند،علاوه بر آن ۵۰ تن از کادر درمانی در این شهر مبتلا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: نوزادی ۵۰ روزه اهل باخرز با علائم کاهش هوشیاری و تشنج به بیمارستان آورده شده و پس از انجام اقدامات اولیه توسط پرسنل بیمارستان مشخص شد که بیمار خونریزی داخلی مغز هم داشته و تست پی‌سی‌آر کرونا او هم مثبت شد.

او افزود: مورد دیگر کودکی سه ساله بود که بیماری سربرال پالزی "فلج مغزی مادرزادی" هم داشت که با تب به بیمارستان آورده شده و تحت درمان قرار گرفته است و به دلیل اینکه این موارد تنفسی هستند از بیماران تست‌های مربوط به کرونا گرفته می‌شود و تست این کودک سه ساله نیز مثبت اعلام شد. نوزاد ۵۰ روزه بیماری زمینه‌ای نداشت، اما کودک سه ساله بیماری زمینه‌ای مادرزادی داشته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در پاسخ به سوالی درباره آغاز فرآیند موج دوم کرونا در تربت‌جام ادامه داد: ۱۴ روز پس از عید فطر و بازگشایی‌ها این روند آغاز شد و طی یک هفته اخیر افزایش داشته است.

افکار بیان کرد: متاسفانه شنبه شب بیمارستان تربت‌جام شب بسیار بد و شلوغی را داشت که بخش عفونی کاملا پر شد و بخش‌های پشتیبانی را نیز که در نظر گرفته بودیم، فعال کردیم.

او تصریح کرد: علت این ازدحام این است که بیماران شهر‌های تایباد و باخرز نیز به تربت‌جام سرریز و باعث تکمیل ظرفیت بیمارستان ما می‌شوند. تعداد تخت‌های بیمارستانی تربت‌جام برای این‌که بتواند بیمارستان معین برای یک منطقه ۵۰۰ هزار نفری باشد، خیلی کم است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ضمن بیان این مطلب که هم اکنون در سطح شهرستان ۱۹۰ تخت فعال داریم، تاکید کرد: این در صورتی است که برای یک منطقه ۵۰۰ هزار نفری باید حداقل ۴۵۰ تخت فعال داشته باشیم. تعداد ۶۰ تا از این ۱۹۰ تخت را برای کرونا در نظر گرفته‌ایم. ۲۳ مورد از این ۶۰ تخت متعلق به بخش پشتیبان ما برای بحران کرونا بود که شب گذشته این تخت‌های پشتیبان نیز فعال شدند.

افکار اظهار کرد: در موج اول کرونا ۴۰ نفر از کادر درمانی تربت جام به کرونا مبتلا شده بودند که بهبود یافته‌اند؛ در این موج دوم هم ۱۰ نفر دیگر از همکارانمان به این بیماری مبتلا شدند که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
 
انتهای پیام//ا.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.