سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله فلاحتی:

گیلان پاتوق ویلاسازان شده است

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی این استان تاکید کرد و گفت: گیلان، پاتوق ویلاسازان ویرانگر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار رئیس، معاونان و مدیران دستگاه‌های مجموعه جهاد کشاورزی استان به تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان، پاتوق ویلاسازان شده است و با ویلاسازان ویرانگر باید برخورد شود.

او با تاکید بر جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی گیلان افزود: نگذارید گیلان میدان تاخت و تاز برخی افراد فرصت طلب شود.

امام جمعه رشت همچنین با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و تولیدات گیاهی استان یادآور شد: ایران رتبه نخست تولید گیاهان دارویی در دنیا را دارد، اما خام فروشی به تمام زیربنا‌های تولیدی ما آسیب وارد می‌کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به آموزش مکانیزاسیون اراضی کشاورزی به روستائیان گفت: روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز‌ها نیست و می‌طلبد آموزش‌های لازم در راستای مکانیزاسیون اراضی به کشاورزان ارائه شود.

او به اهمیت صنعت بسته بندی در عرصه تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات برنج، زیتون، چای و بادام زمینی اشاره کرد و افزود: روان سازی و تسهیل سازی در صنعت بسته بندی بسیار اثرگذار است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کشاورز باید به ارزش محصول تولیدی خود واقف شود، بیان کرد: صنعت بسته بندی باید به کشاورزان آموزش داده شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه زندگی و حیات شهرنشینان وابسته به تولید روستاییان است، گفت: پرداخت وام به کشاورزان را تسهیل کنید.

او با تبریک هفته جهاد کشاورزی به فعالان عرصه کشاورزی تصریح کرد: ۲۷ خرداد ماه ۱۳۵۸ جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) تاسیس شد و این نهاد برادر سپاه بود و اکنون نیز جهاد کشاورزی همچنان این گونه است.

به دنبال خرید توافقی برنج از شالیکاران هستیم

علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با ارائه گزارشی نسبت به تولید محصولات در استان گفت: ۲۸ درصد از اشتغال و ۲۵ درصد اقتصاد گیلان در بخش کشاورزی است.

او ارتقای تولید محصولات کشاورزی را از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد و افزود: بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در استان کشت می‌شود و در ۲۰ نوع آن حائز رتبه کشوری هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پیش بینی افزایش تولید امسال محصول برنج گیلان خبر داد و بیان کرد: به دنبال اجرای طرح خرید توافقی برنج از شالیکاران هستیم.

حجت الاسلام محمدرضا وحیدی نژاد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به وجود ۱۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی بخش کشاورزی در استان، گفت: علمی کردن کشاورزی در ارتقای تولید بسیار تاثیرگذار است و در سال جهش تولید این امر را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.