سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب درکاشان

مدیرعامل آبفای کاشان گفت: مصرف آب شهروندان در سال جاری قبل از شروع فصل گرما و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا اسدی، مدیرعامل آبفای کاشان، در گفتگو با خبرنگاران، گفت: دلیل اصلی این افزایش مصرف آب به واسطه‌ی شیوع بیماری کرونا است.

او، با تاکید بر افزایش مصرف آب شهروندان کاشانی که منابع آب موجود قادر به تأمین و جبران این افزایش نیست افزود: آب در سال‌های گذشته بیش از ظرفیت سفره‌ها و مخازن زیرزمینی استفاده شده و اکنون متأسفانه شرایط به حدی سخت شده که دیگر جایی و نقطه‌ای برای حفر چاه جدید باقی نمانده است.

به گفته او، افزایش مصرف آب درحالی اتفاق افتاده که هنوز دمای هوای شهر کاشان به عنوان بزرگ‌ترین شهرِ شهرستان زیر ۴۰ درجه است و موج گرما و فصل تابستان در راه است.

مدیرعامل آبفای کاشان، کاهش شدید حجم مخازن را در این شهرستان تأکید کرد و گفت: تمام چاه‌های آبفا به صورت ۲۴ ساعته در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

اسدی، هرگونه اتفاق مانند قطعی برق یا مشکلات احتمالی برای الکتروپمپ را منجر به قطعی آب یا افت فشار شبکه توزیع آب دانست و از شهروندان خواست صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

او، از مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خواستار شد تا آنجا که امکان دارد آب شرب و بهداشتی را تنها برای مصارف ضروری استفاده کرده و از مصارف غیرضروری پرهیز کنند.

به گفته او، شست‌وشوی حیاط منزل و خودرو به عنوان مصارف غیرضروری تلقی می‌شود.

اسدی، گفت: اگر تنها یک دقیقه زمان استحمام آب را کاهش دهیم به ازای هر نفر ۱۳ لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود.

اسدی، در پایان تاکید کرد: شهروندان محترم در نظر داشته باشند توجه به مواردی از این دست که بسیار ساده و قابل اجراست کمک خواهد کرد تا از بحران بی‌آبی تابستان پیش‌رو عبور کنیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.