سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت مشروط رئیس جمهورآمریکا از برچیدن تکنیک فشار بر گردن توسط پلیس!

در چند روز گذشته بایدن که نامزدی خود از سوی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری را مسجل کرده بارها از مردم خواست تا با حفظ وحدت با ترامپ که به دنبال تقسیم کشور و تبدیل آن به «میدان نبرد» است، مبارزه کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فشار اعتراضات گسترده در آمریکا علیه رفتارهای نژادپرستانه پلیس در این کشور، بالاخره باعث شد که ترامپ از برچیدن تکنیک فشار بر گردن توسط پلیس حمایت مشروط کند.در حالی که حدود سه هفته از قتل جورج فلوید به دلیل فشاری که یک افسر پلیس با زانو بر گردنش وارد کرد می‌گذرد، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز اظهارکرد: «پایان دادن به استفاده پلیس از شیوه فشار بر گردن به‌طور کلی تصمیم خوبی است که البته اتخاذش بر عهده مقامات محلی است.

اما در برخی از موارد وقتی پلیس به صورت تک به تک با مظنون مواجه می‌شود، گاهی استفاده از این روش لازم است.» اظهارات ترامپ در حالی است که کنگره آمریکا در حال بررسی طرح‌هایی برای کاهش خشونت و تعدیل رفتار پلیس در برخورد با مظنون و تظاهرات است و استفاده از تکنیک فشار بر گردن یکی از موضوعات است که ممکن است در این طرح‌ها مطرح شود.همزمان با اعلام این خبر، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک در یک فرمان ویژه خواهان اصلاحات بنیادین در صدها اداره پلیس در سراسر نیویورک شد. این مقررات که از آوریل آینده (۲۰۲۱) به اجرا گذاشته می شود مربوط به استفاده از زور و جانبداری نیروهای پلیس و سایر مسائلی است که به اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی در آمریکا منجر شده است.

بر اساس قانون جدید، سوابق انضباطی نیروهای پلیس باید علنی باشد و همچنین استفاده از شیوه «گرفتن گردن» افراد ممنوع خواهد شد. این عقب نشینی از سوی ترامپ که اکنون با کاهش محبوبیت روبه روست، کاملا در راستای انتخابات ماه نوامبر است. برای همین وی در سخنرانی گفت: به نظرم من بیش از هر رئیس جمهوردیگری در ایالات متحده برای جامعه سیاه پوست این کشور خدمت کرده‌ام. به آبراهام لینکلن اشاره می‌کنم که البته سیاست‌های او به عنوان رئیس جمهور آمریکا در آزادسازی بردگان غیرقابل مقایسه است و اگرچه این کار خوب است اما با توجه به نتایج محل سوال هم است.

ماهیگیری بایدن از آب گل آلود
از سوی دیگر،سه منبع آگاه از رایزنی‌های داخلی کاخ سفید به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفتند: رئیس جمهور آمریکا هنگامی که صحبت از معترضان و نحوه واکنش به این اعتراضات می‌شده، بارها به صورت خصوصی گفته‌ است که «این افراد رای‌دهندگان من نیستند». حالا، درشرایطی که ترامپ پرخاشگرانه در میان اعتراض‌ها به خشونت پلیس و نژاد پرستی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته، بایدن خود را به عنوان ناجی جامعه، گوش شنوا و آشتی‌دهنده جامعه معرفی کرد. او هفته گذشته با سفر به هوستون، به مدت یک ساعت با خانواده فلوید دیدار و با دختر شش ساله‌اش گفت‌وگو کرد.

در چند روز گذشته بایدن که نامزدی خود از سوی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری را مسجل کرده بارها از مردم خواست تا با حفظ وحدت با ترامپ که به دنبال تقسیم کشور و تبدیل آن به «میدان نبرد» است، مبارزه کنند. وی که معاون نخستین رئیس جمهوری سیاه پوست آمریکا بوده قول داده است که با قاطعیت با مشکل نژادپرستی عمیق در کشور مقابله کند. طبق نتایج نظرسنجی‌ که شبکه خبری سی‌ان‌ان منتشر کرد، جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از رقیب خود، دونالد ترامپ پیش افتاده است.

بایدن در نظرسنجی تازه شبکه سی‌ان‌ان ۱۴ درصد از رقیب خود دونالد ترامپ پیشی گرفته است. این پیشتازی با انتقادهای روزافزون از برنامه مدیریت بحران ترامپ که منتقدان آن را ناکارآمد ارزیابی می‌کنند، بی‌ارتباط نیست.اکنون ترامپ به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: «اگر [در انتخابات] برنده نشوم، خب برنده نشده‌ام. می‌دانید، منظورم این است که کارم را ادامه می‌دهم و به چیز‌های دیگر می‌پردازم». رئیس جمهوری آمریکا در عین حال گفت که شکستش در انتخابات ریاست جمهوری «رویدادی بسیار غم‌انگیز» برای آمریکا خواهد بود.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.