سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

سلامت دانش آموزان اولویت اول دست اندرکاران امر است

استاندار کردستان گفت:حفظ سلامت دانش آموزان در امتحانات خرداد ۹۹، اولویت اول دست اندرکاران امر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان صبح امروز در بازدید از حوزه‌های امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم شهر سنندج  یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها را برگزاری امتحانات دانش آموزان عنوان کرد و گفت:برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نگرانی‌ها را کم کرده و سعی شده است امتحانات در فضای باز و بزرگ برگزار شود.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان به صورت مستمر بر برگزاری امتحانات دانش آموزان نظارت دارند،افزود: سلامت دانش آموزان، اولویت اول دست اندرکاران امر است.

مرادنیا با اشاره به برگزاری امتحانات پایه دوازدهم به صورت هماهنگ کشوری گفت: تعویق برگزاری امتحانات امکان پذیر نیست وبا توجه به در پیش بودن کنکور سراسری ۹۹ ، این اقدام باعث از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود.

استاندارکردستان به خانواده‌های محترم اطمینان خاطر داد که امتحانات در فضای امن و بدون مشکل برگزار می‌شود.


بیشتربخوانید: برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی +تصاویر 


رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با اشاره به بازدید‌های سرزده از حوزه‌های امتحانی، وضعیت برگزاری امتحانات استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آموزش و پرورش در حد توان، تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم فراهم کرده است، لذا خانواده‌ها هیچ نگرانی نداشته باشند.

او ضمن توصیه به خانواده‌ها برای توجیه فرزندان خود برای حضور در سر جلسه امتحانات، گفت: تلاش کلیه دست اندرکاران و مسئولین، برگزاری امتحانات با کمترین مشکل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، از دانش آموزان خواست در هنگام حضور در جلسه امتحانی از دست دادن، روبوسی و ... پرهیز کنند.

قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه تمام تمهیدات برای برگزاری مطلوب امتحانات اندیشیده شده و ضمن توجیه خانواده‌ها و دانش آموزان، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، به عوامل اجرایی امتحانات و دانش آموزان توصیه شده است که از اقلام بهداشتی استفاده نمایند و ماسک، دستکش نیز در حوزه‌های امتحانی تعبیه شده است.

او فاصله تعیین شده برای چینش صندلی هر دانش آموز را ۱/۸۰ تا دو متر عنوان کرد و افزود: تا حد امکان سعی شده است که امتحانات در فضای باز و در محیطی مناسب با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

قربانی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی حوزه‌های امتحانات پایه داوزدهم نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: برای خلوت شدن حوزه‌های امتحانی، برگزاری امتحانات رشته‌های مختلف با فاصله زمانی برگزار می‌شود تا از تجمع دانش آموزان و شلوغی حوزه‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان گفت: امتحانات پایه نهم دانش آموزان نیز در مدارس متوسطه اول با جمعیت کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

گفتنی است امتحانات نوبت خردادماه ۹۹ پایه دوازدهم در استان کردستان با شرکت ۱۲ هزار ۸۳۱ دانش آموز در ۱۲۱ حوزه آزمونی و امتحانات پایه نهم نیز با شرکت ۲۱ هزار و ۳۸۴ نفر درحال برگزاری است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.