سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی افزایش ده درصدی تولید گندم در ساوه

پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار تن گندم در شهرستان ساوه برداشت شود.

حسن شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با بیان اینکه پیش بینی می‌شود، امسال کشاورزان این شهرستان ۸۰ هزار تن گندم برداشت کنند گفت: بنا بر این پیش بینی می‌شود تولید گندم امسال شهرستان ساوه ۱۰ درصد افزایش یابد.

شریفی افزود:امسال ۳۷هزار هکتار اراضی گندم شهرستان ساوه زیر کشت گندم رفته است که از این میزان ۱۰ هزار هکتار به کشت گندم آبی و ۲۷ هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

او میانگین برداشت هر از هکتار گندم دیم را ۴.۵ تن و گندم آبی را ۱.۳ تن در ساوه اعلام و اضافه کرد: برداشت گندم از اواخر خردادماه در ساوه آغاز می‌شودو تا پایان مردادماه در بخش نوبران این شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه بیان کرد: امسال دولت قیمت خرید تضمینی گندم را ۲هزارو ۵۰۰ تومان اعلام کرده که این امر موجب ترغیب کشاورزان به تولید گندم در این زمینه شده است.

محمد علی مرتجی سرپرست سیلوی شهید راستگوی ساوه هم از آمادگی دریافت دسترنج گندمکاران ساوجی خبر داد و افزود: این سیلو با ظرفیت ۶۰ هزار تن، یکی از مراکز خرید و ذخیره سازی گندم است که تاکنون ۱۲ هزار تن از ظرفیت این مرکز با افزایش ساعات تحویل گندم از کامیونداران، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرده است.

شهرستان ساوه با بهره مندی از ۱۳۵ هکتار زمین‌های باغی و زراعی، سالانه ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را دارد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.