سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه آموزش مجازی

پس از شیوع کرونا یک شرکت دانش‌بنیان توانست اعتماد بسیاری از مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی را در حوزه آموزش مجازی کسب کند.

نسرین مهران‌مهر هم‌بنیانگذار و مدیرعامل موسسه توانمندسازان کیمیا دانش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شروع فعالیت این شرکت، اظهار کرد: موسسه آموزشی ما در دی ماه سال ۱۳۹۷ با هدف تحول و توسعه آموزش پزشکی کشور با استفاده از فناوری های حوزه دیجیتال آغاز به کار کرده است. با بهره مندی از حضور نخبگان ملی و بین المللی، متخصص در حوزه سلامت و فناوری اطلاعات قصد داریم با ارائه روش های نوین آموزشی به ارتقای سطح دانش و مهارت های شغلی جامعه پزشکی کمک کنیم.

او ادامه داد: در همین راستا گروه ما درصدد جلب مشارکت دانشگاه ها، مراکز و اعضای هیئت علمی در جهت بالابردن کارایی دوره های بازآموزی مرسوم است. مدتی است که فعالیت خود را در قالب وب سایت انجام می‌دهیم و در آینده اپلیکیشن خود را هم ارائه خواهیم کرد.

مهران‌مهر درباره وضعیت شرکت در روزهای کرونایی بیان کرد: در بحران کرونا، بسیاری از مراکز دولتی و خصوصی که در حوزه سلامت فعالیت داشتند و قبلا دوره‌های آموزشی و بازآموزی خود را به صورت حضوری برگزار می‌کردند، با احساس نیاز به استفاده از مدل‌های آموزش از راه دور، رویکرد خود را تغییر داده و مایل به ارائه خدمات آموزشی به صورت مجازی شدند. وب سایت ما نیز  با توجه به زیر ساخت‌های نسبتا جامعی که در حوزه آموزش مجازی، قابلیت قرارگیری فیلم‌های آموزشی، وبینار آموزشی، بخش گفت‌وگوی اساتید و شرکت کنندگان، به اشتراک گذاری فایل‌های ارائه اساتید، برگزاری آزمون آنلاین و صدور گواهی الکترونیکی با قابلیت استعلام از طریق QR CODE را دارد.


بیشتر بخوانید

کرونا ویروس استارتاپ‌ها را فعال‌تر کرد


هم‌بنیانگذار و مدیرعامل این موسسه،گفت: ما در بحران کرونا توانستیم اعتماد بسیاری از مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی را در حوزه آموزش مجازی کسب کنیم و در همین راستا موفق شدیم با مراکزی مانند مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه علوم پزشکی تهران (سماد)، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (NIMAD)، مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کمیته اخلاق وزارت بهداشت همکاری داشته باشیم.

او عنوان کرد: گروه ما موفق به عضویت در پارک فناوری پردیس و اخذ مجوز فناوری در حوزه آموزش و پژوهش سلامت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است. همچنین توانسته ایم به عنوان واحد فناور، عضو مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران شویم.

مهران‌مهر درباره فعالیت‌های تیم‌شان در بحران کرونا بیان کرد: برای مقابله با بحران کرونا، چندین دوره آموزشی رایگان و دو دوره تخصصی آموزشی در مورد کرونا برای متخصصان در سایت ارائه شد. همچنین تمامی دوره‌های آموزش مجازیِ ما در این دوران با تخفیف ارائه شدند که افراد در قرنطینه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد: بخش‌هایی از پلتفرم آموزشی خود را هم به صورت رایگان در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار دادیم که در شرایط ممنوعیت برگزاری کلاس حضوری بتوانند از آن استفاده کنند. پس از شیوع کرونا در کشور بیش از ۲۰ هزار ساعت محتوای آموزشی مجازی در سایت ما مشاهده شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.