سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار درباره جیره بندی آب در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از افزایش مصرف آب در روستا‌های این استان در مقایسه با سال گذشته و احتمال جیره بندی آن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب بهرامی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اعلام افزایش بیش از ۳۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در روستا‌های استان در مقایسه با سال گذشته گفت: در صورتیکه درمصرف آب صرفه جویی نشود جیره بندی حتمی است.

او افزود: مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب شرب در فصل تابستان از الزامات اجتناب ناپذیر خانواده‌ها در جهت جلوگیری از هدر رفت آب است.

بهرامی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت فردی بخصوص شستشوی مکرر دست ها، به خودی خود مصرف آب را امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بالا برده که نیاز است خانواده‌ها آموزش‌های لازم را به فرزندان خود در مورد بستن شیر آلات در هنگام استفاده از مایع دستشوئی بدهند.


بیشتر بخوانید: آبرسانی به ۴۰ روستا در چهارمحال و بختیاری


او با اشاره به مشقت‌های فراوان تولید، گندزدایی و توزیع آب شرب از مشترکین محترم روستایی درخواست نمود ضمن رعایت نهایت صرفه جویی در مصرف، از استفاده آب آشامیدنی برای ساخت و ساز، باغ کاری و مصارف غیر شرب جدا خودداری نمایند.

بهرامی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری روزانه نود و پنج میلیون لیتر معادل ۹۵ هزار مترمکعب آب آشامیدنی تولید می‌کند که پس از گند زدایی و ذخیره سازی در بین مشترکین روستایی استان توزیع می‌گردد که با این حساب مصرف روزانه هر نفر ۲۹۰ لیتر است در صورتی که سرانه مصرف آب در شبانه روز بر اساس آئین نامه‌ها واستاندارد‌ها ۱۳۰ لیتر در شبانه روز می‌باشد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سارا
۱۴:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام.بخدا توی این گرما داریم میمیریم از کم آبی.صبح و ظهر و شب اب قطعه.فقط نصفه شب وصل میشه.شما که میگید توی این اوضاع کرونا هست،دستاتونو بشورید؛پس چرا ابو قطع کردین؟ با چی بشوریم دستامونو؟