سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف محموله بزرگ قاچاق کالا در نوار مرزی مریوان

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت:یک محموله بزرگ انواع کالای قاچاق در عملیات نوار مرزی مریوان کشف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ،سردار علیرضا مرزبانی فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: مرزبانان هنگ مرزی مریوان پس از هماهنگی‌های لازم قضائی این طرح عملیاتی رعد یک را در راستای مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و تحقق شعار سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، در استان اجرا کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: در این طرح که در محدوده پاسگاه مرزی «ته‌ته» اجرا شد، اکیپ‌هایی از معاونت‌های اطلاعات، سازمان دوم رزم ستاد و گروهان پشتیبانی رزمی هنگ پس از ارائه آموزش‌های لازم و توجیه اطلاعاتی و عملیاتی، این طرح را به انجام رساندند.

وی افزود: در این عملیات ۳۶۰ هزار نخ سیگار، ۹ دستگاه جاروبرقی، ۶۶۹ ثوب البسه و مقادیر دیگری قاچاق کشف و دو قاچاقچی نیز بازداشت شدند.

‌سردار مرزبانی همچنین از کشف ۳۶ هزار و ۹۱ عدد ماسک فیلتردار و ساده و ۱۹۵ ثوب البسه بیمارستانی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در مرز مریوان خبر داد و اظهار کرد: مرزبانان در راستای حراست از مرز‌ها و تشدید اقدامات کنترلی، بر روی پل مرزی باشماق به یک دستگاه کامیون مشکوک و پس از توقیف و بازرسی تعداد قابل توجیهی اقلام بهداشتی که به‌طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف و مانع خروج این کالای قاچاق از کشور شدند، راننده نیز جهت سیر مراحل قضائی بازداشت و تحویل داده شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۶۳ هزار و ۳۰۰ عدد انواع قرص و آمپول که ارزش ریالی آن هنوز توسط متولیان سازمان غذا و دارو مشخص نشده، خبر داد و به قاچاقیان هشدار داد که حفظ امنیت نوار مرز به عنوان اولویتی بسیار مهم در دستور کار مرزبانان قرار داشته و با قاچاقچیان به‌شدت برخورد و با تمام توان مانع تعدی و تجاوز به خاک کشورمان خواهیم شد.

سردار مرزبانی با اشاره به اشراف مرزبانان در مرز‌ها و کنترل نوار مرزی استان یادآور شد: مرزبانان مدافعان امنیت و سلامت مردم بوده و در این ایام کرونایی با جدیت و همت بیش از پیش با قاچاقچیان کالا‌های بهداشتی و سودجویانی که سلامت مردم را به خطر انداخته به‌شدت برخورد و مانع ورود و خروج غیرقانونی این کالا‌ها از کشور می‌شوند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.