سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران‌ مطرح ‌کرد؛

سرمایه اجتماعی کلید واژه علوم ارتباطات

حق شناس گفت: به دلیل نگاه کالبدی به شهر، آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری بروز کرده وبه زیبایی و زیست پذیری شهر آسیب زده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در اولین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران گفت: یکی از شاخص‌های کلیدی، ارتقای سرمایه اجتماعی مدیریت شهری است و در طول سال‌ها به دلیل تسلط نگاه کالبدی به شهر، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری بروز کرده وبه زیبایی و زیست پذیری شهر آسیب زده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این‌نکته که سرمایه اجتماعی یکی از مولفه‌های اصلی در پایداری فرهنگی و اجتماعی است، افزود: اگر قرار باشد در شهر مدیران بگونه‌ای عمل کنند که مردم آگاهی و شناخت لازم به اهداف و برنامه و سیاست‌های مدیریت شهری را نداشته باشند مردم تعامل و مشارکت و همراهی لازم را با مدیران شهری نخواهند داشت.

حق شناس گفت: مدیران شهری باید بتوانند اطلاع رسانی و ایجاد شناخت لازم نسبت به اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در بین مردم را ایجاد کنند و باید بتوانند شفافیت و پاسخگویی مطلوب مردم را از خود نشان دهند.

او با تاکید بر این نکته که مهم‌ترین وظایف روابط عمومی یک سازمان با کلید واژه سرمایه اجتماعی تعریف می‌شود، افزود: امیدوارم روابط عمومی شهرداری بتواند ابتکار عمل و خلاقیت متناسبی از خود نشان دهد، زیرا در دنیای امروز کلید واژه‌های همچون اطلاعات و ارتباطات و افکار عمومی نقشی بسیار جدی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مدیران ارتباطات و روابط عمومی با برقراری رابطه مؤثر با شهروندان و کاهش تنش‌ها در محیط کاری می‌توانند فرایندی ایجاد کنند که وظایف برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، رهبری و کنترل توسط آن انجام شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.