سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته حوادث/خبرهای نیروی انتظامی

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با توجه به پرونده‌های هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی گفت : ارسال تصاویر خصوصی برای دیگران می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان گفت : خانم جوانی ضمن مراجعه به این پلیس مدعی شد فرد ناشناسی در شبکه اجتماعی تلگرام با به دست آوردن تصاویر خصوصی وی اقدام به تهدید وی کرده و با این کار مخل امنیت و آسایش او شده است.

او گفت : شاکیه در ادامه اظهارات خود بیان داشت فرد مجرم با فریب و اغفال وی تصاویر خصوصی او را به دست آورده است.

او افزود: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری و با بررسی مدارک و مستندات شاکی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، متهم مورد شناسایی قرارگرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال یافت.

 کریمی ادامه داد: برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستم‎های رایانه‎ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۵۷۰۰ عدد انواع لوازم و قطعات خودرو و ۵ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

حسین براری افزود: پس از اطلاع پلیس کرمانشاه از نگهداری مقدار زیادی لوازم و قطعات خودروی قاچاق در ۲ واحد صنفی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پس از شناسایی واحد‌های صنفی و هماهنگی با مقام قضائی، بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

براری گفت: در این بازرسی ۵۷۰۰ عدد انواع لوازم یدکی و قطعات خودروی قاچاق از جمله دیسک وصفحه، بلبرینگ، وایر شمع، صافی بنزین، دیسک چرخ، لنت مگان، واشر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: علاوه بر آن ۵ هزار نخ سیگار قاچاق نیز کشف شد.

او ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان یک میلیارد ریال عنوان کرد.

براری از دستگیری ۲ متهم در این رابطه و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

کشف ۵۷ تن خوراک دام احتکار شده در "اسلام آبادغرب"

فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۷ تن خوراک دام و طیور احتکار شده به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان "اسلام آبادغرب" و با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

علی اکبر جاویدان افزود: پس از اطلاع پلیس امنیت عمومی اسلام آبادغرب مبنی بر وجود مقدار زیادی خوراک دام و طیور احتکار شده در شهرک صنعتی شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی انبار محل احتکار کالا شده و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی نسبت به انجام بازرسی‌های لازم اقدام کردند.

جاویدان گفت: در این بازرسی ۵۷ تن خوراک دام و طیور احتکار شده که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۵ میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به پلمب انباری مذکور، از دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

او مبارزه با پدیده احتکار و قاچاق را جزو برنامه‌های اصلی پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

انهدام سه باند حفاری غیرمجاز

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی، از انهدام سه باند حفاری غیرمجاز و دستگیری هفت نفر در این رابطه خبر داد.

غضبان احمدی فرد افزود: پس از اطلاع پلیس سنقروکلیایی از فعالیت تعدادی افراد که به صورت غیرمجاز اقدام به حفاری زمین برای یافتن گنج می‌کردند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین راستا ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های پلیسی موفق به دستگیری هفت نفر از این افراد شدند که در قالب سه باند فعالیت مجرمانه خود را دنبال می‌کردند.

 احمدی فرد افزود: در بازرسی از مخفیگاه‌های این افراد سه دستگاه فلزیاب غیرمجاز کشف و سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی از معرفی متهمان دستگیر شده به دستگاه قضایی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص حفاری غیر مجاز موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای مرحله دوم طرح ارتقای امنیت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: در اجرای مرحله دوم طرح ارتقای امنیت ۷۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قانون‌شکن به علت ارتکاب تخلفات گوناگون اعمال قانون، توقیف فیزیکی و توقیف سیستمی شدند.

فضل‌الله شیری با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف، افزود: در این طرح ۳۹ دستگاه خودرو به خاطر ارتکاب تخلفاتی مانند حرکات مارپیچ، حرکات نمایشی، تولید صدای ناهنجار، حمل حیوانات، دودی بودن شیشه و نصب لامپ‌های غیرمجاز اعمال قانون شدند.

او ادامه داد: از این تعداد خودرو ۱۶ دستگاه به خاطر تولید صدای ناهنجار، ۱۴ دستگاه به خاطر دودی بودن شیشه، چهار دستگاه به خاطر انجام حرکات نمایشی، سه دستگاه حرکات مارپیچ، یک دستگاه به خاطر سگ‌گردانی و یک دستگاه نیز به خاطر نصب لامپ غیرمجاز (زنون) اعمال قانون شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح ارتقای امنیت اجتماعی توقیف سیستمی ۲۶ دستگاه خوردو و توقیف فیزیکی ۶ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت بود.

او گفت: این طرح در محله ۲۲ بهمن اجرا و در فواصل مختلف سال نیز اجرا می‌شود.

شیری با تاکید بر اینکه آسایش شهروندان خط قرمز پلیس است، به رانندگان هنجارشکن اخطار داد که دست از بی‌قانونی برداشته و به قوانین و مقررات احترام بگذارند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.