سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودداری منوچین از افشای اسامی دریافت کنندگان کمک مالی کرونایی

وزیر خزانه‌داری آمریکا از ارائه اطلاعات درمورد برنامه ۶۰۰ میلیارد دلاری کمک دولت این کشور به کسب و کار‌های کوچک خودداری می‌کند.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان " خودداری وزیر خزانه داری آمریکا از افشای اسامی دریافت کنندگان طرح کمک‌های مالی کرونایی " نوشت: استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا درباره برنامه ۶۰۰ میلیارد دلاری کمک دولت به کسب و کار‌های کوچک مخفی کاری می‌کند و از افشای اسامی گیرندگان وام‌های تأمین شده از سوی مالیات دهندگان آمریکایی سر باز می‌زند.

استفان منوچین در جلسه استماع این هفته در کنگره آمریکا  اعلام کرد، اسامی وام گیرندگان و مبالغ این وام‌ها در واقع جزء "اطلاعات اختصاصی مربوط به این اشخاص " است.

در حالی که وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این اطلاعات محرمانه است؛ برخی از قانونگذاران آمریکایی این اقدام را تلاشی برای طفره رفتن از پاسخگویی در مورد نحوه صرف و هزینه این پول‌ها می‌دانند.

صاحبان کسب و کار‌ها و مشاغل تلاش کردند تا در هفته‌های ابتدایی اجرای این برنامهِ اعطای کمک مالی، وام‌هایی را دریافت کنند و چند صد شرکت بازرگانی نیز به طور علنی وام‌هایی را باوجود  توانایی احتمالی خود برای تامین پول از منابع مالی خصوصی دریافت کردند. شماری از شرکت‌های بزرگ هم اعلام کردند که آن‌ها وام‌های خود را باز می‌گردانند.

چاک شومر رهبر اقلیت سنای آمریکا در این رابطه گفت: با توجه به مشکلات زیاد این برنامه، این امر ضروری است که مالیات دهندگان آمریکایی بدانند که آیا این پول در جایی که کنگره در نظر داشت - برای کسب و کار‌های واقعا کوچک - صرف شده است.

او در ادامه تاکید کرد: مقاومت دولت برابر شفافیت این مسئله نامعقول است و فقط موجب افزایش سوء ظن‌ها درباره نحوه توزیع این پول و این که چه کسی واقعا از آن سود می‌برد، می‌شود.

سازمان کسب و کار‌های کوچک آمریکا "SBA " - نهادی با حدود سه هزار و ۲۰۰ کارمند و بودجه سالانه یک میلیارد دلاری - این تلاش گسترده را برای کمک به کسب و کار‌های کوچک و کارکنان آن‌ها که متحمل فشار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا هستند، به دوش می‌کشد.

حدود ۱۰ هفته پس از آغاز اجرای این برنامه حمایت مالی کسب و کار‌های کوچک؛ اداره کسب و کار‌های کوچک آمریکا "SBA " اعلام کرد که به چهار و نیم میلیون وام به ارزش ۵۱۱ میلیارد دلار رسیدگی کرده است.

این نهاد هنوز اسامی وام گیرندگان آمریکایی را اعلام نکرده و تنها اطلاعات کلی را نظیر مبالغ کلی وام‌های اعطاء شده در یک بازه زمانی معین ارائه کرده است.

جیمز کلیبورن نماینده کارولینای جنوبی که ریاست یک کمیته نظارت بر عملکرد دولت دونالد ترامپ در مقابله با بحران کرونا را برعهده دارد، در اظهاراتی اعلام کرد که قصد دارد با توجه به اظهارات استیون منوچین، برای شفافیت بیشتر این مسئله فشار بیشتری را وارد آورد.

کلیبورن، نماینده‌ای دموکرات است و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مخفی کردن دریافت کنندگان این منابع مالی فدرال غیرقابل قبول است و این مسئله باید پایان یابد.

او افزود مالیات دهندگان آمریکایی سزاوار این هستند که بدانند آیا پول آن‌ها برای کمک به کسب و کار‌های کوچک همان طور که ​​کنگره در نظر داشت؛ اختصاص می‌یابد یا آن که با سوء استفاده و کلاهبرداری به یغما می‌رود.

با این وجود استیون منوچین در جلسه استماع این هفته سنا آمریکا خاطر نشان کرد که دولت قصد ندارد اسامی وام گیرندگان و مبالغ این وام‌ها را اعلام کند.


بیشتر بخوانید: هشدار منوچین درباره آسیب دائمی به اقتصاد آمریکا


در حالی که اداره کسب و کار‌های کوچک آمریکا SBA این برنامه را اداره می‌کند، اما وزارت خزانه داری منوچین کنترل نهایی بر آن را دارد.

منوچین در این جلسه استماع سنا گفت: به اعتقاد ما این اطلاعات اختصاصی و مربوط به این اشخاص است و در بسیاری از موارد برای صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های کوچک این اطلاعات محرمانه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.